یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
تخفیف نمایشگاه مجازی در غیاب نمایشگاه‌های کتاب و قرآن

مدیرعامل سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از ارائه تخفیف نمایشگاهی به مخاطبان در نیمه اول ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، سیدغلامرضا حسینی، مدیرعامل انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به مشکلات سال‌های اخیر صنعت نشر گفت: در سال‌های اخیر اصلی‌ترین چالش ناشران علاوه بر کاهش سرمایه و نقدینگی، بحث گرانی کاغذ و مواد اولیه بود که بخشی از آن با تخصیص سهمیه‌ کاغذ یارانه‌ای مرتفع شد و اغلب با کاهش تولید و تقلیل شمارگان کتاب سال سختی را گذراندند ناشران در حال برنامه‌ریزی برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب سال ۹۹ بودند که با میهمان ناخوانده‌ای به نام کرونا مواجه شدند و چالش جدید به مشکلات قبلی افزوده شد.

وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای ناشران به دلیل شیوع کرونا بیان کرد: در حال حاضر چرخه‌ همه ارکان اقتصادی نشر به طول دوره‌ وضعیت ناشی از ویروس کرونا بستگی دارد، هرچقدر این دوره کوتاه‌تر شود امکان احیای شرایط متصورتر است ولی در صورت طولانی شدن واقعاً نشر به خودی خود توان ادامه حیات نخواهد داشت. متأسفانه عدم برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و نمایشگاه قرآن کریم و همچنین تعطیلی فروشگاه‌ها و دانشگاه‌ها و... ضربه‌ اساسی به پیکر ضعیف نشر کشور است.

این فعال حوزه نشر با اشاره به برنامه‌های انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برای جبران زیان‌های ناشی از کرونا گفت: اصل بر مقاومت و تلاش بیشتر برای عبور از این وضعیت است، در بخش فروش سازمان انتشارات از گذشته امکان فروش غیرحضوری را فراهم کرده بود و معمولاً در استان‌هایی که کتاب‌ها در دسترس علاقمندان نبود از طریق خرید اینترنتی کتاب‌ها ارسال می‌شد. ولی شرایط جدید، مخاطبان را بیشتر از گذشته علاقه‌مند به خرید غیرحضوری کرده و کماکان این امکان فراهم است. البته فروشگاه کتاب اندیشه واقع در خیابان انقلاب براساس دستورالعمل‌های بهداشتی دایر و پذیرای علاقه‌مندان است.

حسینی با اشاره به تعطیلی نمایشگاه‌های کتاب و قرآن کریم به دلیل شرایط خاص کنونی، از ارائه تخفیف ویژه برای مخاطبان خبر داد و گفت: حالا که بزرگترین رویداد فرهنگی کشور برگزار نشد برای تسهیل دسترسی فرهیختگان، اساتید حوزه و دانشگاه، طلاب و دانشجویان و تمام مخاطبان در سراسر کشور، «نمایشگاه مجازی با تخفیف ویژه» همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

این طرح از روز اول ماه مبارک رمضان به مدت دو هفته برگزار خواهد شد و تا میلاد امام حسن مجتبی(ع) ادامه دارد. در این طرح خریدهایی که از طریق سایت سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به آدرس www.poiict.ir صورت پذیرد با ۳۰% تخفیف محاسبه و رایگان به سراسر کشور ارسال خواهد شد. این تخفیف شامل آثار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کانون اندیشه جوان و مؤسسه فرهنگی دانش و اندیشه معاصر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها