شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
سوسن طاقدیس روزگارش را با کودکان و نوجوانان سرزمینش سهیم شد

نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل موسسه خانه کتاب با صدور پیام، درگذشت سوسن طاقدیس، نویسنده کودک و نوجوان و برگزیده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، در متن پیام تسلیت نیکنام حسینی‌پور برای درگذشت سوسن طاقدیس، نویسنده کودک و نوجوان آمده است: «درگذشت نویسنده پرتلاش حوزه ادبیات کودک و نوجوان زنده‌یاد سوسن طاقدیس که سال‌های زیادی را صرف فرهنگ کشور کرد موجب تأثر و تألم فراوان اهالی فرهنگ و ادب شد.

او با آفرینش قصه‌ها و داستان‌های خواندنی توانست نسل‌های متوالی را با ادبیات این مرز و بوم آشنا کند و روزگارش را با کودکان و نوجوانان سرزمینش سهیم باشد و با نگارش «قدم یازدهم» عنوان برگزیده را در بیست‌و‌سومین دورهه جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران کسب کند.

«قدم یازدهم»، «زرافه من آبی است»، «پشت آن دیوار آبی»، «هزار سال نگاه»، «تو هم آن سرخی را می‌بینی»، «دخترک و فرشته‌اش»، «بزغاله‌های سبز»، «یکی بود» و «جوراب سوراخ» ازجمله آثاری است که در خاطره  کودکان و نوجوانان فارسی‌زبان ماندگار خواهد ماند.

اینجانب درگذشت زنده‌یاد سوسن طاقدیس را که موسسه خانه کتاب افتخار همکاری با او را در داوری جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران دارد، به جامعه ادبیات ایران، خانواده و دوستداران این شخصیت فرهنگی، تسلیت عرض می‌کنم و برای روح پاکش از خداوند مغفرت واسعه الهی و علو درجات مسئلت دارم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها