شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
پیام تسلیت بنیاد شعر و ادبیات داستانی برای درگذشت سوسن طاقدیس

بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در پیامی، درگذشت «سوسن طاقدیس» نویسنده کودک و نوجوان کشور را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در پیامی، درگذشت «سوسن طاقدیس» نویسنده کودک و نوجوان کشور را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:
«پنجم اردیبهشت طی سال‌های اخیر برای اهالی فرهنگ، یادآور کوچ ابدی امیرحسین فردی و فیروز زنوزی جلالی است؛ امسال هم در این روز، خبر ناگهانی درگذشت «سوسن طاقدیس» موجب تاثر جامعه ادبی کشور شد.
در آستانه ماه میهمانی خدا، نویسنده مهربان کتاب‌های کودک و نوجوان کشورمان دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت. استفاده از مضامین، مولفه‌ها و نشانه‌های خداوندی، از ویژگی‌های آثار بانو طاقدیس برای گروه سنی خردسال و نوجوان بود. بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، این ضایعه را به خانواده زنده‌یاد سوسن طاقدیس و همچنین جامعه ادبی کشور تسلیت می‌گوید و برای آن نویسنده توانا، غفران الهی می‌طلبد.»

سوسن طاقدیس فعالیت داستان‌نویسی حرفه‌ای خود را با نوشتن داستان «بابای من دزد بود» در کیهان بچه‌ها آغاز کرد. وی آثار متعددی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان به بازار نشر ارائه داده است که «قدم یازدهم»، «زرافه من آبی است»، «پشت آن دیوار آبی»، «شما یک دماغ زرد ندیدید؟» «هزار سال نگاه»، «تو هم آن سرخی را می‌بینی»، «دخترک و فرشته‌اش»، «بزغاله‌های سبز»، «یکی بود» و «جوراب سوراخ» تعدادی از آثار اوست. وی برنده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی، جایزه ادبی پروین اعتصامی و همچنین عضو هیئت علمی دوره ششم و داور دوره هشتم جایزه ادبی پروین اعتصامی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها