سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
«زندگی حشره‌ای» در راه بازار نشر

ترجمه فارسی «زندگی حشره‌ای» اثر ویکتور پلوین به‌زودی منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ویکتور پلوین از جریان‌سازترین، محبوب‌ترین و جنجالی‌ترین نویسندگان حال حاضر روسیه است. او که منتقد سرسخت سیاست‌های دولت است، هم اکنون در آمریکا زندگی می‌کند. پلوین در کارنامه‌ دوره‌های کاری ادبی خود آثار تخیلی و پست‌مدرن متعددی دارد، آثاری که او را به یکی از شاخص‌ترین نویسندگان پست مدرن روسیه تبدیل کرده و جوایز فراوانی برایش به ارمغان آورده است. کتاب‌های پلوین به زبان‌های گوناگون ترجمه شده و از همین جهت نویسنده‌ای شناخته‌شده در دنیاست.
 
با الهام از کارهای او چند فیلم ساخته شده که ازجمله آن‌ها می‌توان به «انگشت کوچک بودا» و «نسل پی» اشاره کرد. بارها نمایش‌هایی از روی آثارش اجرا شده است. از این نویسنده، رمان «اومون را» به همت پیمان خاکسار از روی ترجمه‌ انگلیسی اثر به فارسی ترجمه و از سوی نشر چشمه منتشر شده است.
 
دومین کتاب پلوین «زندگی حشرات» است که از آثار مطرح این نویسنده محسوب می‌شود که از سوی زینب یونسی و با تایید وکیل پلوین به فارسی ترجمه شده است. این کتاب که با نام «زندگی حشره‌ای» در ایران منتشر خواهد شد، در 15 برداشت به زندگی حشره-انسان‌هایی می‌پردازد که زیستی میانه‌ انسان و حشره دارند. در این رمان، پلوین با زبانی ساده، روایتی پیچیده شده در اسطوره و تاریخ و سیاست و فلسفه و عرفان را با ارجاع‌های بسیار به ادبیات، در شمایلی پست‌مدرن بیان می‌کند.
 
در «زندگی حشره‌ای»، زمان و مکان و انسان و حشره درهم می‌آمیزد و آمیزه‌ای گیرا و خواندنی پدید می‌آورد. هر برداشت همچون جزیره‌ای ا‌ست در دریای رمان که به یکدیگر مربوط می‌شوند و برهم تأثیر می‌گذارند. روایت در این کتاب سرشار از طنز و تراژدی و بهت و ماجراست. کتابی که خواندن آن دریچه‌ای متفاوت از ادبیات معاصر روس را پیش‌روی خواننده ایرانی می‌گذارد. این رمان چشم و زبانی ا‌ست که با نگاهی انتقادی، فرهنگ مردم و سیاست‌های شوروی و روسیه پس از فروپاشی را می‌نگرد و بازتاب می‌دهد.
 
رمان «زندگی حشره‌ای» نوشته‌ ویکتور پلوین با ترجمه‌ زینب یونسی در 240 صفحه از سوی انتشارات نیلوفر به‌زودی راهی بازار نشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها