پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
«یک هفته با سعدی و سپهری» برای دوستداران شعر ادب و فارسی

برنامه مجازی «یک هفته با سعدی و سپهری»، یکم تا هشتم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، یکی از اهداف اصلی مرکز فرهنگی شهر کتاب در دو دهه گذشته، گسترش زبان و ادبیات فارسی در ایران و دیگر کشورها بوده  و تحلیل و شرح زندگی و آثار بزرگان ادب فارسی را سرلوحه  فعالیت‌های خود قرار داده است و تلاش کرده تا به علاقه‌مندان و مشتاقان، این گنجینه ارزشمند فرهنگی را معرفی کند. به‌همین منظور درس‌گفتارهایی درباره‌ ادبیات کلاسیک فارسی از سال 1386 شمسی در روزهای چهارشنبه پیوسته در شهر کتاب برگزار می‌شود و تاکنون نزدیک به 600 درس‌گفتار درباره‌ مولوی، فردوسی، سعدی، حافظ، عطار، نظامی، بیهقی، ناصرخسرو، خاقانی، خواجوی کرمانی، سنایی، عبید زاکانی و شمس تبریزی برگزار شده است.
 
از اوایل  اسفند سال گذشته به‌علت شیوع ویروس کرونا و شرایط خاص کشور، نشست‌ها و درس‌گفتارها برگزار نمی‌‌شود، ولی برنامه‌ها در فضای مجازی و در سایت و کانال تلگرام و اینستاگرام و دیگر رسانه‌های فرهنگی تداوم دارد.
 
انتشار 30 اثر در «یک هفته انس با عطار»
مرکز فرهنگی شهرکتاب به‌مناسبت 25 فروردین روز بزرگداشت عطار، برنامه «یک هفته انس با عطار» را طراحی کرد که از روز جمعه 22 فروردین با انتشار مقالات، یادداشت‌ها و فایل‌های صوتی و تصویری از استادان و صاحب‌نظرانی همچون تقی پورنامداریان، نصرالله پورجوادی، اصغردادبه، مجدالدین کیوانی، مهدی محبتی، مریم حسینی، مریم مشرف، اکبراخلاقی، حمیدرضا شایگان‌فر، سپیده موسوی، محمدجواد اعتمادی، سعید رضادوست و فاطمه احمدوند در سایت و کانال تلگرامی شهر کتاب به معرفی و تحلیل زندگی و آثار و اندیشه‌های عطار پرداخت. درمدت یک هفته، مجموعا 30 اثر منتشر شد که حدود  40 هزار مخاطب داشته است.

اول تا هشتم اردیبهشت نیز به مناسبت روز بزرگداشت سعدی و چهلمین سال درگذشت سهراب سپهری، برنامه «یک هفته با سعدی و سپهری» به‌صورت مجازی برگزار می‌شود که با مقالات و یادداشت‌ها و فایل‌های صوتی و تصویری و قطعات موسیقی با سعدی و سپهری همراه می‌شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها