سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
بررسی برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران

نیکنام حسینی‌پور، از بررسی طرح برگزاری سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به‌صورت مجازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، نیکنام حسینی‌پور، با بیان اینکه طرح برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را به‌صورت مجازی در قالب نامه‌ای به معاونت فرهنگی وزارت ارشاد ارسال کرده ایم، افزود: ما این طرح را در دستور کار داریم، زیرا به نظر می‌رسد اگر فرماندهی پایگاه سلامت ستاد کرونا هم اجازه برگزاری نمایشگاه کتاب را بدهد به علت هراس اجتماعی ناشی از کرونا این نمایشگاه موفق نخواهد بود و ریزش مخاطب دارد.

وی گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از نظر گستردگی و میزان مخاطب به‌عنوان یکی از مهمترین و بزرگترین نمایشگاه‌های فرهنگی جهان شناخته می‌شود که برگزاری آن با توجه به شرایط کرونایی کشور به تعویق افتاد.

نیکنام حسینی‌پور افزود: کرونا نمایشگاه‌های کتاب در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داد به‌طوری که بیش از 15 نمایشگاه جهان از پاریس تا لندن به تعطیلی کشیده شد.
حسینی‌پور ادامه داد: برخی از این نمایشگاه‌ها هم مثل نمایشگاه کتاب بولونیا در ایتالیا تغییر شکل پیدا کردند و قرار شد به‌صورت مجازی برگزار شود.
مدیرعامل خانه کتاب افزود: خوشبختانه زیرساخت‌های فنی و اجرای طرح برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب وجود دارد و شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه می‌توانند کمک کنند. در عین حال نیاز است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ارتباطات، شرکت مخابرات و شرکت‌های همراه اول، ایرانسل و شرکت پست و بانک‌ها بتوانند در برگزاری این نمایشگاه کمک کنند.

حسینی پور بیان کرد: این موضوع تجربه‌ای جدید است و به نحوی طراحی می‌شود که در فضای مجازی به هر ناشر یک غرفه اختصاص خواهیم داد.

وی در پاسخ به این سوال که این طرح ممکن است فقط به سود برند‌ها و ناشران شناخته شده باشد گفت: این هم فرصتی برای پالایش نمایشگاه کتاب است. چون نمایشگاه کتاب همیشه به‌صورتی بود که ناشرنما‌های زیادی مکان را اشغال می‌کردند و ناشران حرفه‌ای دچار تنگنا می‌شدند. نشر صنعتی حرفه‌ای است که باید ناشران قوی در آن فعالیت داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها