چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۷ - ۱۱:۲۲
برنامه‌هاي سازمان فرهنگي هنري شهر داري در هفته كتاب

عضوگيري شهروندان تهراني در كتابخانه‌هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران با 50 درصد تخفيف، تجهيز كتابخانه‌هاي اين سازمان و افتتاح كتابخانه بزرگ 13آبان درمنطقه20، از شاخص‌ترين برنامه‌هاي سازمان در هفته كتاب و كتابخواني 87 است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، مجيد سرسنگي، قائم مقام سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران ضمن بيان اين مطلب، به اختصاص بودجه 250ميليون ريالي براي تجهيز كتابخانه‌ها و فراهم‌آوردن امكانات نرم‌افزاري و تهيه كتاب‌هاي جديد اشاره كرد.
 
سرسنگي افزود: سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در راستاي عمل به وظايف خود در گسترش فرهنگ عمومي، همواره به كتاب و كتابخواني اهتمام ويژه ورزيده و فعاليت‌هاي خود را منحصر به يك هفته نكرده است. حدود 80 كتابخانه سازمان در تمام ايام به فعاليت مشغول و پذيراي علاقه‌مندان تهراني هستند. 

وي افزود: به منظور گراميداشت اين هفته، تسهيلات ويژه‌اي فراهم شده و ما با شعار «تهران، شهر كتاب، شهر فرهنگ» فعاليت مي‌كنيم كه تجهيز كتابخانه ها و عضوگيري با شرايط ويژه، يكي از فعاليت‌هاي ماست. 

اين مدير فرهنگي گفت : به منظور مشاركت‌طلبي هموطنان،‌ طرح فعال‌سازي پايگاه مبادله كتاب بين شهروندان را در اين هفته اجرا مي‌كنيم. 

سرسنگي در توضيح اين طرح خاطرنشان كرد: همشهريان در منازل خود كتابخانه‌هاي شخصي دارند كه بعضا بدون استفاده مانده و مي‌توانند كتاب‌هايشان را در اختيار ديگر شهروندان تهراني‌ قرار دهند. در اين طرح، مراكز و كتابخانه‌هاي سازمان با همكاري اهالي محله‌ها، اقدام به تبادل كتاب ميان همشهريان مي‌كنند. 

سر سنگي همچنين از افتتاح كتابخانه بزرگ 13 آبان در هفته كتاب با حضور مديران ارشد شهري و فرهنگي خبر داد. اين كتابخانه با دو هزار و پانصد متر مربع زير بنا درشهر ري واقع است. همچنين 80 برنامه متنوع از سوي فرهنگسراها و مراكز تابعه از جمله خانه‌هاي فرهنگ و كتابخانه‌ها در هفته كتاب به اجرا در مي‌آيد. 

نشست‌هاي تخصصي، نمايشگاه كتاب، تور و بازديد از اماكن فرهنگي، آموزش روش‌هاي مطالعه، نقد كتاب و مسابقه، از جمله اين برنامه‌هاست كه از 21تا 29 آذر امسال به اجرا درمي‌آيد. علاقه‌مندان مي‌توانند براي استفاده از اين برنامه‌ها به نزديك‌ترين مركز سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در محل سكونت  يا كار خود مراجعه كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط