شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶
مرحوم انوشه عمر خود را وقف فرهنگ کرد

مدیرعامل خانه کتاب با ارسال پیامی، درگذشت استاد حسن انوشه نویسنده، پژوهشگر تاریخ، زبان و ادب فارسی و سرپرست گروه نویسندگان دانشنامه ادب فارسی را به جامعه علمی و فرهنگی کشور تسلیت گفت و اظهار داشت: زنده یاد حسن انوشه عمر خود را وقف فرهنگ کرده بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در متن پیام تسلیت نیکنام حسینی پور آمده است: خبر درگذشت استاد حسن انوشه که دایره‌المعارف نویس، مترجم و پژهشگر حوزه فرهنگ، تاریخ و زبان و ادبیات فارسی بود و با سال ها تلاش علمی و فرهنگی خالصانه برای زبان و ادب فارسی و شناساندن ایران‌ و تاریخش به مردم این دیار، بی وقفه و خالصانه کوشش کرد و امروز چهره در نقاب خاک کشید، موجب تاثر شد.
ایشان خود را وقف فرهنگ کرده بودند و اخلاق مداری او همیشه زبانزد همکارانش بوده است و بدون تردید جهان با دیده تحسین، تمجید و حسرت به خدمات علمی و پژوهشی او می نگرد چرا که وی از نادر اندیشمندانی بود که به عشق ایران و فرهنگ و ادب تا آخرین لحظه تلاش کرد.
 استاد انوشه به ایران فرهنگی عشق می ورزید و به همین خاطر مرزهای جغرافیایی را برداشته بود و دل ها را نشانه گرفته بود؛ خانه ایشان کتابخانه ای به وسعت دل های ایران دوستان و محل رفت و آمد دوستداران و جویندگان دانش بود.
زنده یاد انوشه علاوه بر انتشار بیش از هزار مقاله، آثار قلمی ماندگاری همچون "تاریخ ایران کیمبریج"،"دانشنامه ادب فارسی" ، "دانشنامه ناشنوایان"، "تاریخ غزنویان"، "ایران و تمدن ایرانی" و ... از خود به جای گذاشتند که هر یک از این آثار از جریان سازی و تعهد ایشان به عرصه فرهنگ و ادب ایران اسلامی حکایت دارد که امیدوارم توسط شاگردان و دوستداران ایشان پیگیری شود.
موسسه خانه کتاب در راستای تکریم این استاد بزرگ، بنا داشت در سلسله برنامه های عصر کتاب از سال ها تلاش و مجاهدت فرهنگی ایشان تجلیل کند که با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و لغو برنامه های فرهنگی برگزاری این برنامه به تعویق افتاد، اما مستندی به همین منظور تهیه شده بود که در حال تدوین است و به زودی منتشر می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها