شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
روایت حمید بابایی از کشتار مسجد گوهرشاد

تازه‌ترین اثر حمید بابایی با عنوان «چهل و یکم» از سوی نشرصاد منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نخستین کتاب نشر نشر صاد با عنوان «چهل ویکم» نوشته حمید بابایی منتشر شد و همزمان با نسخه فیزیکی، نسخه الکترونیک آن نیز در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

«صاد» قرار است با راهبرد ایجاد بازار محتوا برای نویسندگان، با اولویت نشر الکترونیک و نگاه بین‌المللی در تولید محتوا فعالیت خواهد کرد. 

 اتفاقات «چهل و یکم» در مشهد روایت می‌شود و به ماجرای  کشتار مسجدگوهرشاد می‌پردازد.

در بخش‌هایی از کتاب این چنین می‌خوانیم:
«من کاتبم؛ فعل من کتابت است. بر پیشانی‌ام نوشته‌اند بنویس، و نوشته‌ام. تا به همین امروز و حتی ساعتی کاهلی نکرده‌ام. هرچه کرده‌ام مقدرم کرده‌اند و من نیز تسلیم آن شده‌ام. چندان که خداوند به مخلوق خود گفت «بشنو» و همان شد. من اگرچه مصنفم و هر لحظه برای آن است که باید بنویسم، اما این بار قصه دیگری در بین است که در آن نه دینم را لحاظ کرده‌ام، نه آیین پدران را،نه اشاره شیطان را ؛ که هرچه در این قصه هست قصه ندای درون من است.
جنازه او را همین امروز بردند. بعد از نماز میت، رعیت و آقا، دار و ندار، پیر و جوان، جنازه او را روی دوش گرفتند و از این جا بردند. جنازه اویی را که نستوه و از پای قول خود ماند، و عاقبت در آن سجده آخرین، پیشانی بر زمین سایید و از دنیا و مافیها چشم پوشید.»

حمیدبابایی نویسنده کتاب‌های «پیاده» و «خاک سفید» است. وی برگزیده جایزه ادبی زاینده‌رود و جایزه ادبی کبوتر حرم بوده و در چندین مسابقه به عنوان داور مسابقات ادبی حضور داشته است.

علاقه‌مندان برای دریافت نسخه الکترونیک کتاب می‌توانند به اپلیکیشن کتابخوان طاقچه مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها