چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
دوره جدید آموزش زبان فارسی در قطر برگزار شد

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و نماینده بنیاد سعدی در قطر، دوره جدید «زمستان و بهار ۹۸-۹۹» در سطح اول آموزشی را با حضور زبان آموزان برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، این دوره‌ آموزشی همانند دوره‌های گذشته با بهره‌گیری از منبع آموزشی کتاب صفار مقدم که همراه با لوح فشرده است، توسط علیرضا لک زائی به دو روش قواعد و محاوره تدریس می‌شود.

در این دوره آموزشی زبان فارسی که به مدت ۱۲ هفته و در مجموع ۲۴ جلسه ادامه خواهد داشت، زبان آموزانی با ملیت‌های مختلف از جمله قطری - لبنانی - سوریه - عراقی شرکت دارند.

رضا شهریور رایزن فرهنگی کشورمان در روز نخست با برگزاری جلسه معارفه، با شرکت‌کنندگان در این دوره آشنا شده و توضیحاتی در مورد کلیات زبان فارسی ارائه کرد.

وی ضمن معرفی مدرس دوره، اظهار کرد: یکی از اهداف این نمایندگی در برپایی دورهه ای آموزش زبان فارسی علاوه بر آموزش زبانی، آشنا ساختن زبان‌آموزان با فرهنگ و ادب ایران است و در همین راستا این نمایندگی با استفاده از ابزارهای مختلف آموزشی و با بهره‌گیری از اساتید زبده، تلاش می‌کند که به این هدف دست یابد.

همچنین برخی از شرکت کنندگان در این دوره، انگیزه‌شان از یادگیری زبان فارسی را آشنایی با فرهنگ و زبان فارسی، زیبایی سخن فارسی و قادر بودن به خواندن اشعار حافظ، سعدی و…) ذکر کردند.

گفتنی است که با بروز بیماری کرونا در منطقه و از جمله در کشور قطر و در پی آن اقدامات پیشگیرانه دولت قطر جهت جلوگیری ازگسترش این بیماری و به تبع آن تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، اماکن فرهنگی و توریستی و مساجد و … این نمایندگی در همراهی با تصمیمات بهداشتی و جلوگیری از سرایت احتمالی بیماری، اقدام به برگزاری کلاس‌ها به صورت آنلاین نمود و شرکت‌کنندگانی که به دلیل این وضعیت امکان حضور در کلاس را نداشتند از طریق صفحه فیس بوک رایزنی فرهنگی به نشانی «المرکز الثقافی الایرانی بالدوحه» به صورت زنده در آموزش مجازی مشارکت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها