دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
باقی شفیعی روحی معنوی، دلی زلال، زبانی شیرین و احساسی لطیف داشت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در پیامی درگذشت باقی شفیعی، شاعر نامی شهرستان پاوه را به جامعه ادبی استان تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، در پیام تسلیت بهرام فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه آمده است:

درگذشت شاعر، ادیب فرزانه و موزه دار هورامان «زنده‌یاد باقی شفیعی» موجبات حزن و اندوه جامعه ادبی استان شد. زنده‌یاد «شفیعى» از شاعران پیشکسوت تاثیرگذار جامعه ادبی پاوه بود. وی اگرچه سواد خواندن و نوشتن نداشت، اما روحی معنوی، دلی زلال، زبانی شیرین و احساسی لطیف داشت که موجب خلق آثار کم‌نظیر هنری و تحسین استادان فن شد.

تهیه و گردآوری مجموعه نمونه‌های طبیعی از سنگ‌های زیبا و دیدنی، اسباب و وسایل زندگی سنتی قدیم، لباس‌های محلی، عکس‌های قدیمی، ادوات و وسایل صنعت کاری بسیار کهن، صنایع دستى گذشتگان؛ همچنین ترجمه کتاب بابا طاهر همدانی به زبان هورامی، چاپ و انتشار مجموعه اشعار «ه‌ وارگه و سه‌یادی»، «هه‌وارگه‌و خاسان»، گردآوی ضرب‌المثل‌های هورامی و چندین داستان فولکلور و بازی‌های محلی و...از آثار اوست.

فقدان این شاعر توانا و محبوب را به اهالی ادب و هنر و دوست‌داران آن مرحوم، به‌ویژه خانواده شاعران منطقه اورامانات تسلیت عرض می‌نمایم و از درگاه حضرت احدیت، برای آن مرحوم، رحمت و غفران الهی مسئلت دارم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها