دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
سال 99 را به سال جهش تولیدات فرهنگی تبدیل می‌کنیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با تشریح برنامه‌های فرهنگی و هنری در سال 99 گفت: سال جاری را به سال جهش تولیدات فرهنگی در استان تبدیل می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، محمدحسین اسماعیلی در این باره گفت: بر اساس سیاست‌های کلان فرهنگی و برنامه‌های بالادستی نظام در این راستا، در سال ۹۹ سیاست توسعه و تقویت مشارکت عمومی در حوزه فرهنگ از طریق ساماندهی و ارتقای شوراها و انجمن‌های فرهنگی و هنری با قدرت و قوت بیشتری ادامه می‌یابد و امور اجرایی و تخصصی در این حوزه به طور کامل به مردم و هنرمندان تشکل‌های تخصصی در حوزه فرهنگ و هنر واگذار می‌شود و این یک سیاست قطعی در این راستاست که باید دستگاه‌های فرهنگی استان آن را اجرایی کنند و دست از تصدی‌گری در این زمینه بردارند.
 
این مدیر فرهنگی ادامه داد: ساماندهی امور زیربنایی، کیفی سازی و محتوابخشی به برنامه‌های فرهنگی و هنری و رسانه‌ای در راستای نهضت تولید محتوا، پرهیز از تکرار و موازی‌کاری در برنامه‌های اجرایی، واگذاری امور اجرایی به هنرمندان و انجمن‌های هنری، تمرکززدایی و توجه به شهرستان‌ها و تمام مناطق استان در راستای عدالت فرهنگی، تعامل تمامی نهادهای فرهنگی در جهت هم‌افزایی فرهنگی و ارائه برنامه‌های بدیع و خلاقانه و جریان ساز، توجه جدی به ظرفیت فضای مجازی، تاکید بر ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، تقویت سرمایه اجتماعی، توسعه و ارتقای فرهنگ عمومی از سیاست‌های اصلی فرهنگی استان قزوین در سال ۹۹ است.
 
وی به بخشی از برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: در سال جاری با توجه به شعار سال با عنوان جهش تولید، علاوه بر برنامه‌های جشنواره‌ای، به موضوع حمایت از آموزش و تولیدات فرهنگی و هنری و تقویت اقتصاد فرهنگ به‌طور جدی توجه داریم و امیدواریم در این راستا بتوانیم گام‌های مؤثری برداریم. همچنین در هر فصل یک تا دو برنامه شاخص فرهنگی و هنری و سینمایی با حضور هنرمندان و اساتید و مسئولین استانی و ملی برگزار خواهد شد. علاوه بر این برنامه‌های ویژه‌ای به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و همچنین برنامه‌هایی متناسب با شعار سال (جهش تولید) تدارک دیده شده است.
 
به گفته اسماعیلی، تدوین طرح سند توسعه فرهنگی استان، طرح پژوهشی رصد سرمایه اجتماعی استان، تکریم و تجلیل از اساتید و پیشکسوتان، برگزاری نشست‌های دائمی با هنرمندان و انجمن‌ها و تشکل‌ها و شوراهای هنری، هشتمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی با رویکرد بین المللی، جشنواره تئاتر استان قزوین، جایزه ملی عارف در حوزه تصنیف و ترانه ایرانی، نشان دبیر سیاقی در حوزه زبان و ادبیات فارسی، جشنواره ملی فیلم یادگار در حوزه فیلم مستند و با موضوع میراث فرهنگی و تاریخی، جشنواره هنرهای تجسمی، هفته فرهنگی استان قزوین در تهران، پاتوق‌های فرهنگی و ادبی و هنری و سینمایی، نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی در حوزه‌های فرهنگی و هنری و سینمایی، جشن روز سینما، راه‌اندازی هنرستان هنرهای زیبا، جشنواره مطبوعات و رسانه‌های استان قزوین، نمایشگاه بزرگ کتاب، نمایشگاه قرآن و عترت، دوسالانه ملی خوشنویسی و... بخشی از برنامه‌های فرهنگی و هنری و سینمایی استان قزوین در سال ۹۹ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها