یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
خانه کتاب در کنار اهالی قلم می‌ماند/ مشکل بیمه را پیگیری‌ می‌کنیم

نیکنام حسینی‌پور که معتقد است در بررسی وضعیت صنعت نشر باید همه حلقه‌های زنجیره نشر را با هم دید، گفت: موسسه خانه کتاب برای حمایت از اهالی قلم با صندوق اعتباری هنر مکاتبه کرده و پیگیر امور بیمه‌ای آن‌ها است.

 نیکنام حسینی‌پور، مدیر‌عامل موسسه خانه کتاب در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره تاثیر‌گذاری شیوع ویروس کرونا بر صنعت نشر بیان کرد: بحران کرونا بر همه حلقه‌های زنجیره نشر؛ شامل اهالی قلم، تولید‌کننده‌گان فکر و اندیشه، ناشران، کتاب‌فروشان، توزیع‌کنندگان کتاب و البته مصرف‌کنندگان که ظرفیت بررسی مستقل دارد، تاثیر ‌گذاشته‌است.

وی با بیان این مطلب که خانه کتاب در کنار اهالی قلم و صنف و انجمن‌های نشر است، افزود: بحران شیوع ویروس کرونا، موجب شده تا جریان کسب درآمد همه زنجیره صنعت نشر از تولید تا عرضه به‌شدت کاهش پیدا کند؛ چراکه در فروش ناتوان شده‌اند. علاوه براین؛ روابط اقتصادی بین حلقه‌های مختلف نشر از‌جمله در وصول چک نیز دچار اختلال شده‌است؛ بنابراین تاکید دارم در بررسی وضعیت فعلی باید صنعت نشر را به‌مثابه یک زنجیره دید.

حسینی‌پور به مشکلات گریبانگیر اهالی قلم اشاره و عنوان کرد: جریان درآمد‌زایی اهالی قلم نیز به‌شدت افت کرده و موجب شده تا پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی نیز دچار مشکل شوند. حتی در بازپرداخت وام‌هایی که پیش‌تر از بانک صادرات و یا صندوق اعتباری هنر دریافت کرده‌اند نیز اختلال ایجاد شده است؛ بنابراین انتظار داریم دولت به این طبقه از قشر فرهیخته نیز توجه کند.  

مدیر‌عامل موسسه خانه کتاب با بیان این مطلب که از بحران فعلی عبور خواهیم کرد و تولید محتوا درباره این وضعیت از سوی اهالی قلم نیازمند حمایت دولت است، گفت: خوشبختانه پیش از تعطیلات نوروز، شاهد پیگیری‌های وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی بودیم و همچنین صندوق اعتباری هنر با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی وارد مکاتبه شده‌است.

حسینی‌پور با اشاره به تلاش‌‌های موسسه خانه کتاب برای حمایت از اهالی قلم بیان کرد: موسسه خانه کتاب نیز به‌شکل مجزا با هدف حمایت از اهالی قلم با صندوق اعتباری هنری مکاتبه کرده است. البته صندوق اعتباری هنر با هدف پوشش همه فعالان حوزه فرهنگ و هنر و رسانه تشکیل شده است، اما ما به سهم خود پیگیر مسائل اهالی قلم هستیم.

وی ادامه داد: موسسه خانه کتاب آمادگی دارد مشکلات اهالی قلم را دریافت و در اسرع‌وقت درصدد رفع آن‌ها برآید. البته تاکید ما این است که با توجه به شرایط موجود، اهالی قلم از مراجعه حضوری خودداری کنند و حتی‌المقدور در ارتباط تلفنی مشکلات خود را با بخش اهل قلم خانه کتاب در میان بگذارند.

مدیرعامل خانه کتاب گفت: امید‌وارم اهالی قلم به بیماری کووید 19 مبتلا نشده باشند؛ اما اگر دچار این ویروس شده‌ باشند نیز آمادگی داریم قدم‌هایی برای کاهش آسیب‌های روحی، تامین تسهیلات مختلف از‌جمله در حوزه بهداشت و درمانشان برداریم.

متن مکاتبات مربوط به پیگیری امور بیمه‌ای اهالی قلم:







برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها