یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
برگزاری مسابقه بزرگ «در خانه بمانیم - کتاب بخوانیم» در خراسان رضوی

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی «در خانه بمانیم_کتاب بخوانیم» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، افشین تحفه‌گر، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ضمن اعلام این خبر گفت: بهار امسال به دلیل تلاش برای شکست و مهار کرونا، «بهار همدلی» لقب گرفته و از آنجا که در جهت لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارائه شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا، کلیه فعالیت‌های فرهنگی و هنری به حالت تعلیق در آمده است، معاونت فرهنگی و رسانه‌ای خراسان رضوی در قالب پویش‌های مجازی فعالیت‌های فرهنگی در سطح استان، برگزار خواهد کرد.

وی افزود: در همین راستا و به‌جهت لزوم ترویج فرهنگ والا و غنیِ کتابخوانی و همچنین حمایت از صنعت نشر خراسان رضوی، این معاونت اقدام به برگزاری مسابقه کتابخوانی با عنوان «در خانه بمانیم_کتاب بخوانیم» کرده است.

تحفه‌گر با اشاره به اینکه پویش «در خانه بمانیم» مورد حمایت اصحاب فرهنگ، ادب و رسانه استان نیز قرار دارد، گفت: این طرح به صورت مجازی برگزار و ارسال  آثار نیز بدون خروج از خانه به صورت مجازی انجام خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص شرایط شرکت در این مسابقه، افزود: این مسابقه به‌صورت استانی  و در دو بخش خوانش کتاب و مسابقه کتابخوانی برگزار و به نیت امام هشتم هشت جایزه 150 هزار تومانی به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: هر شخص می‌تواند ۳ اثر در هر بخش ارسال کند ولی یک اثر در هر بخش در مسابقه شرکت داده خواهد شد.

تحفه‌گر با اشاره به نحوه معرفی کتاب نیز ادامه داد: در ابتدای هر هفته ۵ کتاب معرفی و کتب معرفی شده در دو سایت https://taaghche.com وketabchin.com موجود است و شرکت‌کنندگان می‌توانند فایل کتاب مدنظر خود را از این دو سایت خریداری کنند. 

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مهلت ارسال آثار مربوط به بخش خوانش کتاب و ارسال پاسخنامه مسابقه کتابخوانی تا چهارشنبه هر هفته است و در بخش خوانش کتاب باید فیلم کوتاه خوانش کتاب، با حداکثر زمان ۵۶ ثانیه با رعایت شئونات اسلامی تهیه و ارسال شود.

وی افزود: سوالات مربوط به بخش کتابخوانی یکشنبه هر هفته در کانال واتساپی به نشانی https://chat.whatsapp.com/CZ۳dEDRhX۴uKGSfxDT۲Dfp به اشتراک گذاشته خواهد شد و پاسخنامه تکمیل شده باید به شماره  ۰۹۳۳۹۲۷۲۷۰۵ در واتساپ ارسال شود.

تحفه‌گر ادامه داد: برندگان مسابقه جمعه هر هفته در پیج ایسنتاگرام به نشانی ghrar_aramesh@، معرفی شده و جوایز به صورت آنلاین به حساب برندگان واریز خواهد شد.

وی گفت: اولین لیست کتاب‌های این مسابقه برای هفته آینده شامل «کافه داش آقا» نشر سپیده باوران، «شهربانو» نشر ستاره‌ها، «رضاجان خوش آمدی» نشر به نشر و «حکمت‌های مهدوی» نشر به نشر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها