شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
تمدید پویش «با کتاب در خانه» تا 31 فروردین‌ماه

پویش «با کتاب در خانه» ویژه آخرین نوروز قرن با توجه به استمرار شرایط اضطراری ناشی از ویروس کووید-۱۹ و استقبال خانواده‌‌ها تا ۳۱ فروردین تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی رویداد‌های ترویج کتابخوانی، ابراهیم حیدری، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی از تمدید پویش کتاب‌خوانی «با کتاب در خانه» تا ۳۱ فروردین‌ماه خبر داد.

وی افزود: پویش «با کتاب در خانه» در نوروز امسال، براساس طرحی از دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتاب‌خوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری خانه کتاب، شبکه شهرها و روستاهای دوستدار کتاب و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی استان‌ها ایجاد کرده است.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی ادامه  داد: در این پویش، کودکان و نوجوانان سراسر ایران، در کلیپ‌های کوتاه دو دقیقه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند، به معرفی کتابی می‌پردازند که در فضاهای قرنطینه خانوادگی مطالعه کرده‌اند. آن‌ها در این کلیپ، گاهی از معرفی ساده کتاب فراتر رفته و وارد گفت‌وگو با نویسنده، شخصیت‌ها و دوستانشان می‌شوند و نظرشان را درباره کتاب هم می‌گویند.

حیدری اعلام کرد: با توجه به استمرار شرایط اضطراری ناشی از ویروس کووید-۱۹ در کشور، ادامه تعطیلی مدارس و درخواست خانواده‌ها در شهرهای مختلف برای فرصت بیشتر برای مطالعه کتاب و تهیه فیلم و کلیپ‌ از گزارش کودکان و نوجوانان، براساس نظر مشورتی هیئت داوران، شرکت در این پویش تا پایان ۳۱ فروردین تمدید می‌شود.

به گفته وی تاکنون از بیشتر مناطق جغرافیایی کشور در این پویش شرکت کرده‌اند اما شرکت استان‌های جنوبی، به‌خصوص استان‌های سیستان و بلوچستان، بوشهر و هرمزگان از این جشنواره پررنگ‌تر از بقیه استان‌ها بوده است.

حیدری تأکید کرد: این یک پویش سراسری و آزاد کتابخوانی است و محدود به کتاب‌های خاصی نیست اما در این مدت، ناشران الکترونیک زیادی کتاب‌هایی را با تخفیف‌های خوب عرضه کردند که آن‌ها هم قابل مطالعه و ارائه هستند، به‌خصوص کتاب‌های جدیدی که با موضوع ویروس کرونا هم به رایگان در دسترس عموم قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی بیان کرد: تاکنون بیش از ۹۰ درصد شرکت‌کنندگان از فضای اینستاگرام برای انتشار کلیپ معرفی فیلم توسط کودکان و نوجوانان استفاده کرده‌اند و پر کردن فرم شرکت در پویش در سایت شبکه ترویج کتاب‌خوانی به آدرس http://bookpromotion.ir ضروری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها