شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
ثبت‌نام کتابخانه‌های دیجیتال انگلیس 770درصد افزایش یافته است

طبق آمارهای دولتی منتشر شده در انگلیس میزان ثبت‌نام در کتابخانه‌های دیجیتال در این کشور به طرز عجیبی افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ایندیپندنت، طبق آمارهای دولتی منتشر شده در انگلیس میزان ثبت‌نام در کتابخانه‌های دیجیتال در این کشور به طرز عجیبی افزایش یافته است. طبق آخرین آمارها میزان ثبت‌نام در این کتابخانه‌ها حدود 770درصد بالا رفته است.
 
با شیوع ویروس کرونا بیشتر مردم انگلیس خودشان را در خانه قرنطینه کرده‌اند. شورای محلی استان همپشایر این آمار را منتشر کرده و اعتقاد دارد در استان‌های دیگر نیز چنین وضعی حاکم است. میزان ثبت‌نام شهروندان این استان در کتابخانه‌های عمومی برای قرض گرفتن کتاب‌های الکترونیک 770درصد افزایش یافته است که در طول یک دهه گذشته بی‌سابقه بوده است.
 
در استان همسایه همپشایر یعنی کورنوال نیز میزان درخواست برای خواندن کتاب‌های الکترونیک 630درصد افزایش داشته است. این در حالی است که بیشتر کتاب‌خانه‌ها در انگلیس و سایر کشورهای جهان بسته‌های رایگان کتاب برای کاربران خانگی عرضه کرده‌اند.
 
جرالد ورنون جکسون رئیس شورای شهر همپشایر می‌گوید تعداد ثبت‌نام‌کنندگان برای مطالعه کتاب‌های الکترونیک افزایش بی‌سابقه‌‌ای داشته و به خاطر همین سعی کردیم فعالیت  کتاب‌خانه‌های دیجیتال را افزایش دهیم.
 
وی گفت: افزایش تقاضا برای مطالعه کتاب‌های الکترونیک باعث شده است بیشتر سایت‌ها با ترافیک زیادی مواجه شوند و به خاطر همین از سرورهای اضافی برای پاسخگویی به مشتری‌ها استفاده کردیم.
 
اما ماریگلیانو رئیس اتحادیه کتابخانه‌های مستقل انگلیسی نیز از ثبت‌نام رایگان کاربران برای مطالعه کتاب خبر داده است. وی می‌گوید هرچند کار کتابخانه‌ها زیاد شده است ولی هنوز جای خوشحالی دارد که مردم کتاب را برای گذراندن اوقات خود در ایام قرنطینه انتخاب می‌کنند.
 
وی گفت: امیدواریم دولت از کتابخانه‌های عمومی برای پاسخگویی بهتر به مشتری‌ها و علاقمندان به کتاب حمایت کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها