شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
پرداخت بیمه بیکاری به فعالان صنوف فرهنگی هنری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم از اختصاص بیمه بیکاری به کارکنان صنوف فرهنگی- هنری که به دلیل شیوع بیماری کروناویروس فعالیت‌هایشان متوقف شده، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم، علیرضا کمساری با اعلام این مطلب بیان کرد: لزوم پیشگیری از شیوع این بیماری باعث توقف فعالیت‌های بسیاری از مردم شده که ازجمله آن‌ها می‌توان به کارکنان موسسات فرهنگی- هنری، چاپخانه‌ها، کانون‌های آگهی و تبلیغات، آموزشگاه‌های آزاد هنری و سایر صنوف در این زمینه اشاره کرد.

وی از اختصاص بیمه بیکاری به آن دسته از فعالان فرهنگی- هنری که دارای کد کارگاهی بوده و صرفا به‌علت شیوع کرونا از کار بیکار شده‌اند خبر داد و گفت: صنوف دارای کد کارگاهی که کارگاه آن‌ها تعطیل شده، یا زیر یک‌سال سوابق بیمه‌ای در سال 98 دارند، مشمول این بیمه بیکاری می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: در راستای اجرایی شدن ماده 2 و بند ب ماده 6 قانون بیمه بیکاری، این دسته از صنوف 30 روز مهلت دارند تا با مراجعه به  سایت وزارت کار به آدرس https://bimebikari.mcls.gov.ir برای بهره‌مندی از این بیمه ثبت‌نام کرده و علت بیکاری را حوادث غیرمترقبه اعلام کنند.

برابر مقررات تامین اجتماعی، لزوما بیمه شدگان بیکار که دارای کد کارگاهی بوده‌اند مشمول دریافت حق بیمه بیکاری بوده و اشخاصی که به‌صورت خویش فرما بیمه شده‌اند(مثل بیمه‌شدگان صندوق هنر)، مشمول این قانون نخواهند بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها