شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
ارائه خدمات آنلاین کتابخانه ملی قزاقزستان در شرایط کرونایی

کتابخانه ملی قزاقزستان، با توجه به شرایط قرنطینه ناشی از شیوع ویروس کرونا به مخاطبان خود در سارسر جهان خدمات آنلاین ارائه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در قزاقستان، کتابخانه ملی آکادمی قزاقستان، به‌دلیل شیوغ ویروس کرونا در جهان، از راه دور به فعالیت خود ادامه می‌دهد. یعنی کتابخانه ملی الکترونیک قزاقستان 24 ساعت در 7 روز هفته به‌طور آنلاین فعال است.

مخاطبان بیش از 60 کشور جهان ازجمله روسیه، چین، ترکیه، آمریکا، آلمان، ژاپن، فنلاند از کتابخانه ملی الکترونیک قزاقستان و غیره استفاده می‌کنند.
در این راستا این کتابخانه اخیرا وبینار با عنوان «منبع میراث ملی و فرهنگی قزاقستان» را برگزار کرد؛ به‌علاوه طرح کتابخانه آنلاین ایجاد شد؛ علاوه‌براین برای برگزاری کلاس‌های آنلاین با موضوع فناوری‌های مدرن اطلاعاتی برنامه‌ریزی می‌شود.

برای کاربران همه نشریه‌های قزاقستان شامل تمام حوزه‌ها قابل دسترسی است؛ همچنین کاربران از امکانان دسترسی به تمام مقالات علمی و انتشارات انستیتوهای علمی و پژوهشی، پایگاه اطلاعات IPR Books و Euromonitor Passport برخوردار هستند.

برای انجام اقدامات بیشتر در بخش فعالیت‌های آنلاین این کتابخانه برنامه‌ریزی می‌شود؛ ازجمله، مرور بر سایت‌های مجلات، انتشارات علمی قزاقستان، مرور آنلاین بر لغت‌نامه‌های تخصصی، کتاب‌های جدید، شب‌های شعر، سخنرانی‌های ویدیویی با عنوان «تاریخ خط و کتاب‌های قزاقستان»، مسابقه آنلاین شعر و نقاشی برای کودکان،  دیدارهای آنلاین با اشعار و نویسندگان و آبای شناسان، معرفی آنلاین نسخ خطی و کتاب‌های نادر، کنفرانس و سخنرانی‌های آنلاین به‌مناسبت هزار و صد و پنجاهمین سالگرد فارابی در نظر گرفته شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها