جمعه ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
پیام تسلیت مدیرعامل موسسه خانه کتاب به مناسبت درگذشت ثریا قزل ایاغ

نیکنام حسینی‌پور با ارسال پیامی درگذشت ثریا قزل ایاغ، داور جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و نویسنده کودک و نوجوان را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب؛ نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل موسسه خانه کتاب در پیامی درگذشت زنده‌یاد  ثریا قزل‌ایاغ پیشکسوت ادبیات کودک و نوجوان، داور جايزه كتاب سال، مترجم و استاد دانشگاه را تسلیت گفت که متن این پیام به این شرح است: 

«درگذشت زنده‌ياد ثریا قزل ایاغ نویسنده برجسته کودک و نوجوان که با خدمات فرهنگی و ادبی و آثار درخشان خود به ادبیات و کودکان این سرزمین یاری رساند، ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر است.

 او كه عاشق ادبيات كودک بود و عمری را مادرانه برای كودكان سرزمين‌مان سپری كرد، همزمان با روز جهانی كتاب كودک دارفانی را وداع گفت و متاسفانه با توجه به شرايط موجود در كشور و لزوم اجتناب از تجمعات به منظور پيشگيری از شيوع ويروس كرونا كه دوست‌دارانش را از برگزاری و حضور در مراسم وداع محروم كرده است، داغ فراقش را سنگين‌تر می‌كند.

وی با آثاری چون «راهنمای بازی‌های ایران»، «ادبیات کودکان: تولد تا سه سالگی (خواندن و کتاب ...)»، «لالایی‌ها و ترانه‌های نوازشی از تولد تا سه سالگی»، «ادبیات کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن»، «پرنیان و آب: با لالایی‌ها تا سرزمین خواب»، «خواندن با کودک از تولد تا سه‌ سالگی» و ده‌ها كتاب ديگر و همچنين نگارش مقالات و حضور در كنفرانس‌های تخصصی در راه نشر و گسترش ادبیات کودک و نوجوان از هیچ کوششی فروگذار نکرد؛ هرچند امروز آن نويسنده توانا در میان ما نیست، اما آثار ارزشمند او برای ما و آیندگان به یادگار خواهد ماند.

زنده‌یاد قزل ایاغ علاوه بر سهم بزرگی كه در معرفی آثار ايرانی حوزه ادبيات كودک و نوجوان به جهانيان داشت، با بیش از دو دهه تلاش مستمر و حضور خالصانه در نظام دانشگاهی کشور به دنبال آموزش علاقه‌مندان به ادبيات كودكان بود و حق مسلم معلمي بر دانش آموختگان اين حوزه دارد. 

اینجانب فقدان این شخصیت ماندگار و برجسته عرصه فرهنگ و ادب را كه موسسه خانه كتاب افتخار همكاری با وی را در جايزه كتاب سال جمهوری اسلامی ايران به عنوان داوری بسيار منصف و نكته‌سنج داشته است، به جامعه فرهنگی کشور تسلیت عرض می‌کنم.
روحش شاد و یادش گرامی باد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها