پنجشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
راوی برگزیده جایزه جلال به یاران شهیدش پیوست

سردار حاج‌ میرزامحمد سلگی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و راوی کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» به یاران شهیدش پیوست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ سردار حاج‌ میرزامحمد سلگی، جانباز سرافراز و فرمانده دلاور گردان حضرت ابوالفضل (ع) و رئیس ستاد لشکر انصارالحسین (ع) در سال‌های دفاع مقدس، صبح امروز (14 فروردین‌ماه)‌ در بیمارستان شهید بهشتی همدان به یاران شهیدش پیوست.

سردار سلگی به دلیل عوارض ناشی از استنشاق گازهای شیمیایی دوران دفاع مقدس و جراحات جانبازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بود که امروز صبح به ملکوت اعلی پیوست.

بر اساس اعلام خانواده این سردار شهید، به منظور حفظ سلامت مردم، هیچ گونه مراسم تشییع و گردهمایی برگزار نخواهد شد.

خاطرات این رزمنده سرافراز دوران دفاع مقدس در کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» توسط حمید حسام به رشته تحریر درآمده و از سوی انتشارات صریر منتشر شده است. این کتاب در سال ۱۳۹۳ توانست جایزه نخست جشنواره جلال آل احمد را از آن خود کند.

این کتاب همچنین مورد توجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و ایشان تقریظی بر این کتاب نوشتند. در بخشی از متن تقریظ مقام معظم رهبری آمده است: «سلام بر یاران حسین (علیه‌السّلام) و سلام بر لشگر انصارالحسین همدان؛ و سلام بر شهیدان، دلاوران، فدائیان، شیران روز و عابدان شب؛ و سلام بر شهید زنده میرزا محمد سُلگی و بر همسر باایمان و صبور او؛ و سلام بر حمید حسام که دردانه‌هایی چون سُلگی و خوش‌لفظ را به ما شناساند.
در میان کتاب‌های خاطرات جنگ، این، یکی از بهترین‌ها است. نگارش درست و قوی، ذوق سرشار، سلیقه و حوصله، همّت بلند، همه با هم دست به کار تولید این اثر شده‌اند».

خبرگزاری کتاب ایران شهادت این سردار دلیر اسلام را به خانواده و دوستداران او تسلیت می‌گوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها