پنجشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
نمایشگاه کتاب کودک بولونیا آنلاین برگزار می‌شود

برگزارکنندگان نمایشگاه کتاب کودک بولونیا تصمیم گرفتند که 57‌امین دوره این نمایشگاه را در پی شیوع کرونا به صورت آنلاین برگزار کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از اکتوالیته- همه‌گیری ویروس کرونا بر بسیاری از رویدادهای و فعالیت‌های ادبی در سراسر جهان تاثیر گذاشته که نمایشگاه کتاب کودک بولونیا یکی از این رویدادهاست که به دلیل شیوع این ویروس لغو شده بود. با این حال برگزارکنندگان این نمایشگاه  اعلام کردند که علی‌رغم همه این اتفاق‌ها نمایشگاه کتاب بولونیا امسال نیز به کارش ادامه می‌دهد؛ اما در دنیای دیجیتال و آنلاین.

بعد از نمایشگاه کتاب بانکوک حالا نوبت به نمایشگاه کتاب کودک بولونیا رسیده که به دنیای دیجیتال و آنلاین پناه ببرد. ابتکار عملی که امکان حفظ و برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی را با ضمن رعایت مقررات بهداشتی فراهم می‌آورد. لازم به یادآوری است که النا پازولی، مدیر نمایشگاه کتاب بولونیا بعد از به تعویق افتادن این نمایشگاه سرانجام در تاریخ 11 مارس گذشته خبر تعطیلی این رویداد بزرگ فرهنگی را اعلام کرده بود.

برگزارکنندگان این نمایشگاه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که نمایشگاه مجازی در تاریخ 4 می 2020 برگزار خواهد شد با این‌حال اخبار مربوط به جزئیات برگزاری این رویداد را به تاریخ 23 آوریل که روز جهانی کتاب و حقوق نشر است موکول کردند. بیانیه فعلی خبر می‌دهد که این نمایشگاه در حال حاضر شامل برگزاری نمایشگاه‌، وبینارها، مصاحبه‌ها و البته دیوار معروف و محبوب تصویرگران کتاب کودک می‌شود که همه به صورت آنلاین آماده شده است.

علاوه بر این برگزارکنندگان نمایشگاه اطمینان داده‌اند که نمایشگاه امسال نقش همیشگی خود با کمک پلتفرم آنلاینی که به این منظور ایجاد شده در فراهم آوردن امکاناتی برای معاملات تجاری و اعطاء مجوز ایفا خواهد کرد. النا پازولی در این باره گفت «ما اعتقاد داریم که بسیار مهم است  که امسال نیز نقش و ماموریت خودمان را به عنوان بزرگ‌ترین بازار حقوق‌‌ها در بخش نشر کودکان ایفا کنیم.»

این رویداد با کمک پلتفرم امریکایی PubMatch  که در زمینه فروش حقوق بین‌المللی و نیز توزیع و اعطا مجوز آثار فعالیت و تخصص دارد برگزار خواهد شد. جان مالینوفسکی، بنیان‌گذار این پلتفرم اعلام کرد که با تعطیلی نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب به سبب شیوع کرونا ساخت ابزار نوین و خلاقانه برای ادامه و زنده نگاه داشتن خرید و فروش حق نشر بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود و خوشحالیم که اولین همکاری خود را با نمایشگاه کتاب کودک بولونیا شروع کرده‌ایم.

 برگزارکنندگان این نمایشگاه اعلام کردند که این امکان برای پاسخگویی به نیازهای روبه رشد صنعت نشر از 4 می تا پایان سال ادامه خواهد داشت و افزودند «ایجاد مبادله حقوق‌های جهانی آنلاین نمایشگاه کتاب بولونیا فقط یک جایگزین برای نمایشگاه فیزیکی نیست بلکه می‌خواهیم از این طریق چالش‌های جدید و و روش‌های نوینی را برای گسترش امکانات بالقوه نمایشگاه کتاب کشف کنیم و بیازماییم.»

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شَری نجفی ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    سلام آیا میتونم داستانهایی که برای کودکان در دوره کرونا با موضوع محیط زیستی نوشتم و چاپ نشده را ارسال کنم؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها