پنجشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
چاپخانه‌های اصفهان هم مشمول بیمه بیکاری شدند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با اشاره به شیوع ویروس کرونا، از تخصیص بیمه بیکارى به کارکنان صنوف فرهنگی هنری استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، حجت‌الاسلام‌ محمدعلی انصاری از تخصیص بیمه بیکارى به کارکنان مؤسسات فرهنگی، هنری، چاپخانه‌ها، کانون‌های آگهی و تبلیغات، آموزشگاه‌های هنری و سایر صنوف فرهنگی هنری که صرفاً به‌علت شیوع کرونا از کار بیکار و کارگاه آنها تعطیل‌ شده و یا زیر یک سال سوابق بیمه در سال ۹۸ دارند، خبر داد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: در راستای ماده ۲ و بند ب ماده ۶ قانون بیمه بیکاری این دسته از صنوف لازم است ابتدا در سایت وزارت کار به آدرس http://Bimebikari.mcls.gov.ir‏ ثبت‌نام اولیه را انجام دهند تا مهلت ۳۰ روزه آنان تمام نشود.

وى افزود: تمام مشاغلی که به‌صورت مستقیم به‌واسطه شیوع کرونا مجبور به تعطیلی و کارگران آنان بیکار شده‌اند، شامل قانون بیمه بیکاری خواهند شد. کسانی که در سامانه فوق ثبت‌نام می‌کنند، لازم است علت بیکاری را گزینه «حوادث غیرمترقبه» انتخاب کنند.

حجت‌الاسلام انصاری با بیان اینکه برابر مقررات تأمین اجتماعی، لزوماً بیمه‌شدگان بیکار که دارای کد کارگاهی بوده‌اند، مشمول دریافت حق بیمه بیکاری هستند، گفت: اشخاصی که به‌صورت خویش‌فرما بیمه‌شده‌اند (مثل بیمه‌شدگان صندوق هنر) مشمول این قانون نیستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها