چهارشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۶
کارگردان فیلم اقتباسی «بوف کور» به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت

وی اولین فیلم مستند خود را با نام جرس در سال 1351 ساخت و 2 سال بعد تنها فیلم داستانی خود را با نام بوف کور ساخت و با این فیلم به شهرت رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کامبیز درمبخش برادر کیومرث  درمبخش در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اعلام خبر درگذشت برادرش گفت : کیومرث درم بخش حدود دو هفته در بیمارستانی در پاریس بدلیل بیماری بستری بود  که متاسفانه در همان بیمارستان به ویروس کرونا آلوده شد و شامگاه چهارشنبه 12 فروردین در سن 74 سالگی درگذشت.
وی ادامه داد :مشخص نیست که ایا بتوانیم پیکر او را به تهران منتقل کنیم یا خیر اما به احتمال فراوان با توجه به اینکه همسرو فرزندانش در پاریس هستند مراسم کفن و دفن و یادبود در فرانسه برگزارشود.
کیومرث درم‌بخش در سال ۱۳۲۴ به دنیا آمد. وی در ۱۳ سالگی به فراگیری هنر عکاسی پرداخت و در ۱۸ سالگی به شکل حرفه‌ای عکاسی می‌کرد
وی در سال 1968 به فرانسه رفت و همانجا بود که به سینما علاقمند شد. با دیدن فیلم‌های برادران لومیر و روبر برسون این اشتیاق شکل گرفت.
درم بخش همزمان با عکاسی به تحصیل ادامه داد و در رشته سینما فارغ التحصیل شد، بعد به ایران بازگشت و به عکاسی در سینما پرداخت. عکس‌های او از فیلم‌های تنگسیر و گوزن‌ها از آثار او در آن دوران به شمار می‌آیند.
وی اولین فیلم مستند خود را با نام جرس در سال 1351 ساخت و 2 سال بعد تنها فیلم داستانی خود را با نام بوف کور ساخت و با این فیلم به شهرت رسید.
کیومرث درم بخش را در سینما به عنوان نویسنده، کارگردان، تهیه‌کننده، تدوینگر و عکاس می‌شناسند. او فیلمسازی است که در ژانر مستند فعالیت دارد.
درم بخش در سال ۵۴ فیلم سفر بهاری را ‌ساخت. در این فیلم به نیما و اشعارش پرداخته است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز دو فیلم دیگر به نام‌های کسوف و شب را جلوی دوربین بر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها