چهارشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶
قباد آذرآیین: با امید می‌نویسم / مجموعه داستان جدیدم در مرحله بازنویسی است

قباد آذرآیین مشغول بازنویسی مجموعه داستان جدیدی است که به لحاظ محتوایی مستقل هستند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) قباد آذرآیین نویسنده و منتقد ادبی با این توضیح که کتاب هیچ‌وقت حال خوشی نداشته است به هنرآنلاین گفت: شمارگان شرم‌آور کتاب‌ها و سانسور و ممیزی اقبال کارهای فارسی را پایین آورده است. مشکلات هم مزیت بر علت شده و با وجود ویروس کرونا و خانه‌نشینی شرایط بدتر هم شده است. من با امید می‌نویسم و امیدوارم حال همه خوب شود و حال کتاب هم بهتر شود.
او که این روزها مشغول بازنویسی و ویرایش مجموعه داستانی برای چاپ است، افزود: این کتاب دربرگیرنده حدود 25 داستان کوتاه است که در گذشته نوشته شدند. هر کدام موضوع مستقلی دارند ولی با توجه به این که فضای نوشته‌هایم اقلیمی و جنوبی هستند در این مجموعه نیز داستان‌هایی هست که فضای اقلیمی داشته باشد هر چند بیشتر آن‌ها در تهران رخ می‌دهد. 
 آذرآیین یادآور شد: آخرین کتابم "فوران" نام دارد که توسط انتشارات هیلا نشر یافته است. چاپ دوم آن در نمایشگاه کتاب سال گذشته عرضه شد.  
این کتاب درباره فوران نفت در منطقه مسجدسلیمان و زندگی سه نسل از یک خانواده است. به این ترتیب بستر تاریخی این داستان از زمان کشف و استخراج اولین چاه نفت ایران در مسجدسلیمان تا روزگار کنونی را در برمی‌گیرد. بسیاری از مطالب و اتفاقات درون داستان تجربه‌های زیسته و حوادثی هستند که آذرآیین از کودکی تا بزرگ‌سالی خود در مسجدسلیمان دیده است.
آذرآیین در سال 1327 در مسجد سلیمان به دنیا آمد. از جمله نویسندگان بومی ایران است که داستان‌هایش عموما درباره اقلیم و خواستگاه او یعنی منطقه مسجدسلیمان و همچنین موضوع استخراج نفت از این منطقه نفت‌خیز است. "چه سینما رفتنی داشتی یدو!"، "داستان من نوشته شد"، "من... مهتاب صبوری"، "زنده به عشق"، "عقرب‌ها را زنده بگیر" و "هجوم آفتاب" از جمله آثار منتشر شده او محسوب می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها