یکشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
تأثیر مثبت پویش #کتاب_خانه در فروش کتاب‌های الکترونیک

مدیر فروشگاه کتاب‌های الکترونیکی طاقچه از افزایش پنج برابری فروش کتاب‌های الکترونیک و صوتی در ۱۵ روز اخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) محمد صدوقی؛ مدیر فروشگاه کتاب‌های الکترونیکی طاقچه از تأثیر مثبت پویش #کتاب_خانه در فروش کتاب‌های الکترونیک خبر داد و گفت: میزان فروش کتاب‌های الکترونیک نسبت به سال قبل در همین دوره افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

وی همچنین با اشاره به افزایش پنج برابری فروش کتاب‌های الکترونیک و صوتی در ۱۵ روز اخیر گفت: در پی ماندن مردم در خانه با هدف پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، مراجعه مردم به پلتفرم‌های فروش کتاب‌های الکترونیک افزایش پیدا کرده است به طوری که در ۱۵ روز اخیر میزان فروش آنها در طاقچه ۵ برابر نسبت به سال گذشته در این بازه زمانی افزایش داشته است.

مدیر طاقچه‬ ادامه داد: در مقایسه نوروز سال گذشته با نوروز امسال نیز شاهد رشد سه برابری فروش کتاب‌های الکترونیک هستیم. البته این افزایش آمار به دلیل شرایط حاکم بر کشور است و تقریباً در تمامی کسب‌وکارهای آنلاین وجود دارد.

وی اضافه‬ کرد: هر ساله با فرا رسیدن ایام نوروز تبلیغات برای فروش کتاب انجام می‏‌شد اما امسال شاهد فروش بیشتر کتاب‌های الکترونیک بودیم چرا که با راه‌اندازی پویش کتاب_در_خانه که با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد، ناشران نیز از این طرح حمایت کردند.

صدوقی با برآورد میزان فروش پلتفرم‌ها از فروش کتاب در ایام نوروز گفت: پیش‌بینی می‌شود که تا سقف سه میلیارد تومان کتاب در این طرح فروخته شود که البته خریداران تنها ۳۰ درصد این رقم را پرداخت می‌کنند و مابقی بر اساس تخفیف ارائه شده توسط معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پلتفرم‌ها و ناشران از مخاطب دریافت نمی‌شود.

این فعال حوزه نشر الکترونیک درباره جامعه سنی مخاطبان پلتفرم‌های مجازی نیز گفت: نفوذ گوشی‌های هوشمند بسیار فراگیر شده است و بر اساس آمار تعداد ۵۰ میلیون کاربر در ایران از آن استفاده می‌کنند. جامعه اصلی مخاطبان ۲۵ تا ۳۵ سال دارند اما برگزاری چنین طرح‌هایی به افزایش مخاطبان کتاب‌های الکترونیک و صوتی در میان تمام سنین جامعه کمک خواهد کرد.

صدوقی اضافه کرد: هم‌اکنون تعداد کتاب‌های الکترونیک دو برابر کتاب‌های صوتی است و با توجه به قیمت بالاتر کتاب‌های صوتی، بیشتر مخاطبان به کتاب‌های الکترونیک تمایل دارند. اما در دو سال اخیر میزان استفاده از کتاب‌های صوتی به دلیل خیره نشدن به صفحه گوشی‌های هوشمند در جهان رو به افزایش بوده است و پیش‌بینی می‌شود که در ایران نیز سرانه استفاده از کتاب‌های صوتی بیشتر شود.

گفتنی است در قالب پویش کتاب_خانه پلتفرم‌های فیدیبو، طاقچه، نوار، کتابراه، کتابیکا، فراکتاب و پژوهان با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب‌های بزرگسال خود را با ۷۰ درصد و کتاب‌های کودک و نوجوان را با ۸۰ درصد تخفیف عرضه خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها