چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
«قصه‌ عمو نوروز و خاله نوبهار» از شکوه قاسم‌نیا بازنشر شد

کتاب افسانه «قصه‌ عمو نوروز و خاله نوبهار» به نویسندگی شکوه قاسم‌نیا از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازنشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کتاب «قصه‌ عمو نوروز و خاله نوبهار» قصه‌ای همانند کتاب «عمو نوروز» از کتاب‌های قدیمی کانون دارد و بر اساس افسانه قدیمی ملاقات عمو نوروز و ننه سرما نوشته شده است.

البته در این کتاب که برای اولین بار در سال ۱۳۸۹ به چاپ رسیده، نسل جدیدتری نسبت به کتاب قبلی، نویسندگی و تصویرگری آن را انجام داده‌اند. این بار شکوه قاسم‌نیا از نویسندگان و شاعران مطرح حوزه ادبیات کودکان و نوجوانان ایران و فریبا بندی از تصویرگران شناخته شده این کتاب را به چاپ رسانده‌اند.

داستان کتاب «قصه‌ عمو نوروز و خاله نوبهار» بازنویسی خلاق از عمو نوروز و ننه سرما از شناخته شدن‌ترین قصه‌های قومی است که برای کودکان جذابیت دارد. موضوع قصه توجه به سنت‌ها در نوروز و زیبایی طبیعت و تاکید بر جنبه‌های عاطفی و روح زنانه است. عمو نوروز مرد رویاهای خاله نوبهار نقل عشق در دهان او می‌گذارد و او را تا سال آینده به انتظار خود می‌نشاند.
تصاویر با رنگ‌های زنده فضای یک خانه قدیمی ایرانی را نمایش می‌دهد.

زبان ادبی و ساده آن به همراه متنی آهنگین و قابل درک برای کودکان دلنشین و لذت‌بخش است. این قصه سبب آشنایی کودکان با آداب و سنت ایرانی و افسانه‌های قدیمی می‌شود و برای قصه‌خوانی و نمایش هم مناسب است.

کتاب «قصه‌ عمو نوروز و خاله نوبهار» مناسب کودکان بالای ۴ سال است و در چاپ چهارم با شمارگان ۲هزار و ۵۰۰ نسخه منتشر شده که هم‌اکنون با قیمت ۱۶هزارتومان در فروشگاه‌های کانون پرورش فکری و مجموعه شهر کتاب در دسترس همگان است.

پیش از این نیز ۲۷هزار و ۵۰۰ نسخه از این کتاب منتشر شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها