سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹
ویژه برنامه‌های نوروز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تشریح شد

معاون فرهنگی و معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ویژه‌برنامه‌های این سازمان به مناسبت نوروز با عنوان «می‌آید از پسِ چه خبرها؟ سلامتی...» را که با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی برگزار می‌شود، تشریح کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید‌علیرضا فاطمیان‌پور، معاون فرهنگی و علیرضا زندوکیلی، معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ویژه ‌برنامه‌های این سازمان به مناسبت نوروز با عنوان «می‌آید از پسِ چه خبرها؟ سلامتی...» را که از دوم تا ۳۱ فروردین‌ماه سال ۱۳۹۹ با شعار «#سالمو_مبارک» برگزار می‌شود، تشریح کردند.

این برنامه‌ها با توجه به شیوع ویروس کرونا و به‌منظور رعایت نکات بهداشتی برای مقابله با این بیماری، عمدتاً در فضای مجازی اجرا می‌شود.
سید علیرضا فاطمیان‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری با اشاره به برنامه‌های حوزه کتاب و کتابخوانی عنوان کرد: «کتابخوان کوچک» بسته مجازی کتاب کودک است که در چهار بخش دعوت از مخاطبان کودک برای خوانش کتاب و انتشار در فضای مجازی، انتشار فیلم خوانش نویسندگان مطرح ادبیات کودک، معرفی ۱۴ کتاب مفید در قالب اینفوگرافی به انتخاب کارشناسان کتاب کودک و ارسال عکس کودکان در کنار کتابی که خوانده‌اند، برگزار می‌شود.

 وی افزود: ویژه‌برنامه «یه لقمه کتاب» نیز با دعوت از مخاطبان برای خوانش کتاب و انتشار در فضای مجازی، انتشار فیلم خوانش نویسندگان، معرفی ۱۴ کتاب مفید و ارائه مشاوره کتاب در فضای مجازی برای مخاطبان بزرگسال پیش‌بینی شده است. همچنین مسابقه کتابخوانی مجازی «معیشت مؤمنانه» در ایام نوروز اجرا خواهد شد.
 
فاطمیان‌پور ادامه داد: ویژه‌ برنامه «مدافعان سلامت» با بخش‌های گوناگونی مانند مسابقه رسانه‌ای «جان من، ایران من» برای اهالی رسانه و شهروندان، «#افتخارمی» پویش ملی تشکر از جهادگران مبارزه با کرونا با ارسال فیلم‌های یک دقیقه‌ای توسط شهروندان و «رنگ رنگ تا پیروزی» مسابقه بزرگ نقاشی کودکان با موضوع مبارزه با کرونا و اهدای مجازی این نقاشی‌ها به کادر درمان طراحی شده‌است.

وی بیان کرد: ویژه‌برنامه «سه رنگ سربلند» نیز به مناسبت روز جمهوری اسلامی با سه بخش «آیینه‌داران» توزیع بسته تصویرگری و داستانک از رشادت زنان ایرانی از جنگ تحمیلی تا عرصه مبارزه با کرونا، «جشن آری» انتشار بسته عکس‌نوشته با استفاده از عکس‌های برگزیده جشنواره پرچم و انتشار کلیپ‌های «فازمتر مدیا» با سؤالات متفاوت از مردم درباره روز جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.
 
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری با بیان اینکه تعدادی از دوره‌های آموزشی این سازمان در فضای مجازی ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: جشنواره «خدمت» به این منظور با استفاده از ظرفیت مربیان کارآزموده طراحی شده و در رشته‌های گوناگون فرهنگی و هنری در فضای مجازی میزبان گروه‌های سنی گوناگون استت.

به گفته وی، با توجه به حضور خانواده‌ها در منازل، ویژه‌برنامه «چاردیواری» به‌منظور ترویج سرگرمی‌ها و بازی‌های خانگی در بخش‌های «بازی‌خانه» تولید و انتشار محتوای آموزشی بازی‌های آپارتمانی، «جشنواره بازی‌های خانگی» با ارسال تصویر از بازی‌های خانگی توسط شهروندان و اهدای جایزه به برگزیدگان، «دورریختنی‌های دوست‌داشتنی» انتشار کلیپ آموزشی از تهیه اسباب‌بازی و وسایل سرگرمی از دورریختنی‌های منزل و «با هم در کنار هم» مسابقه عکاسی از همکاری کودکان در امور خانه پیش‌بینی شده است.

فاطمیان‌پور در پایان گفت: ویژه‌برنامه «ترحیم مجازی» برای شهروندانی که بر اثر کرونا از دنیا رفته‌اند، با سخنرانی مذهبی، قرائت قرآن و مداحی اهل بیت(ع) برگزار می‌شود و خانواده‌های داغدار می‌توانند با تماس با شماره ۱۸۳۷ درخواست خود را ثبت کنند.

ویژه‌برنامه «یه حس خوب» نیز در سه بخش «روان آنلاین» ارائه مشاوره تلفنی و مجازی رایگان به شهروندان با بهره‌گیری از ظرفیت خانه‌های مشاوره سازمان فرهنگی هنری، «یک دقیقه آرامش» تولید و انتشار کلیپ با موضوع روانشناسی و سلامت روان در دوران خانه‌نشینی و «کتاب گراف آرامش» با معرفی کتاب‌های مفید روانشناسی در قالب اینفوگرافی طراحی شده است؛ همچنین برنامه «بیداری زمین» با تولید محصول از تبریک سفیران و کارکنان کشورهای خارجی در تهران و دعوت به امید و شکست کرونا و مسابقه عکس از جلوه‌های زیبای طبیعت بهاری و نوروز در منزل برگزار می‌شود.

علیرضا زندوکیلی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری نیز برنامه‌های هنری این سازمان را تشریح کرد و گفت: مسابقه نمایش عروسکی «بچه‌ها و عروسک‌ها مقابل کرونا» برگزار می‌شود که در آن کودکان با عروسک‌هایی که در خانه دارند نمایش عروسکی اجرا می‌کنند و با ارسال فیلم این اجراها، به رقابت می‌پردازند. در برنامه «صد نمایش برای سد کرونا» نمایش‌های کوتاهی با هدف امیدآفرینی اجرا و تصویربرداری می‌شود و در فضای مجازی منتشر خواهد شد
 
وی ادامه داد: ۱۳ پادکست رادیویی برای ۱۳ روز نخست فروردین تولید و منتشر می‌شود که در آن‌ها از شعر، داستان و موسیقی با موضوع نوروز استفاده شده است. به مناسبت سالروز میلاد امام زمان(عج) ۱۰ مجلس «نقل مهدوی» در پردیس تئاتر تهران ضبط و در فضای مجازی منتشر می‌شود. نمایش «هلا بچرخان» نیز با موضوع مهدویت از ۱۹ تا ۲۹ فروردین‌ماه در پردیس تئاتر تهران روی صحنه می‌رود.

زندوکیلی با اشاره به فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری در حوزه موسیقی گفت: تولید قطعات موسیقایی یک‌دقیقه‌ای با موضوع صبر و بردباری و ماندن در خانه و انتشار در فضای مجازی، تولید یک قطعه موسیقی با موضوع مهدویت، برگزاری شب موسیقی با موضوع انتظار و تجلیل از خوانندگانی که قطعاتی درباره امام زمان(عج) دارند و تولید آلبوم «شادیانه‌های مذهبی» در این ایام پیش‌بینی شده است.

به گفته وی،‌ در حوزه هنرهای تجسمی، تولید موشن‌گرافیک با موضوع مبارزه با ویروس کرونا و انتشار در فضای مجازی و مسابقه عکاسی با موضوع سالروز میلاد امام زمان(عج) و نمایش عکس‌های برگزیده در گالری‌های مجازی پیش‌بینی شده است. برنامه «هنر در خانه» نیز با فراهم کردن امکان بازدید مجازی از موزه‌های سازمان فرهنگی هنری و همچنین نمایش تایم‌لپس خلق یک اثر هنری توسط هنرمندان برجسته با معرفی خالق اثر برگزار می‌شود.  

زندوکیلی در پایان گفت: به مناسبت اعیاد شعبانیه، ویدئوهایی از شعرخوانی ۲۰ شاعر مطرح با موضوع امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل، امام سجاد(ع) و امام زمان(عج) تولید و در فضای مجازی منتشر می‌شود. انتشار سروده‌های شاعران با موضوع مدافعان سلامت نیز بخش جنبی این برنامه خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها