سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
دو ماه استفاده رایگان از کتاب‌های الکترونیک برای بیماران کرونایی‌ کره جنوبی

یک اپلیکیشن کتاب‌های الکترونیک و صوتی در کره جنوبی با همکاری وزارت این کشور به مدت دو ماه کتاب‌های رایگان برای مطالعه در اختیار بیماران کرونایی قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از اکتوالیته-  وضعیت کلی در کشورهایی مثل ایتالیا و کره جنوبی که این روزها بیشترین آمار مبتلایان شیوع کرونا را ثبت کرده‌اند بحرانی است و فروش کتاب نیز در این کشورها کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته است. با این حال مطالعه در این روزهای قرنطینگی بهترین و آسان‌ترین راه برای گذراندن وقت است. کره جنوبی در این میان دست به ابتکار عمل جالبی زده تا بیماران مبتلا به ویروس کرونا در قرنطینه بتوانند راحت و بی‌دردسر کتاب‌های مورد علاقه‌شان را به صورت الکترونیک و صوتی و به طور رایگان بخوانند.

 اپلیکیشن کتابخانه میلی از سال 2017 با بیش از 50 هزار جلد کتاب یک سرویس اشتراکی برای کتاب‌های الکترونیک به کاربران کره جنوبی ارائه می‌دهد. این اپ با همکاری وزارت امور داخلی کره جنوبی برای بیماران کرونایی به مدت دو ماه مطالعه رایگان و بدون محدودیت در نظر گرفته است.

این اپلیکیشن که اشتراک آن 7 یورو در ماه است مطابق یک بخشنامه دولتی هم‌چنین کتاب‌های خود را که علاوه بر کتاب‌های الکترونیک شامل کتاب‌های صوتی نیز می‌شود برای همه کارمندانی که به صورت دورکاری در کره جنوبی مشغول فعالیت هستند به صورت رایگان عرضه کرده است.

سوایانگ تائیک، مدیر عامل این اپلیکیشن در بیانیه‌ای اظهار کرد: «امیدواریم که مطالعه بتواند کمی راحتی و آسایش را برای آنان که با بیماری کوید 19 دست‌وپنچه نرم می‌کنند تا زمانی که دوباره سلامتی خود را بازیابند و به زندگی عادی خود برگردند به ارمغان آورد.»

کره جنوبی، بر اساس تازه‌ترین آمار سازمان بهداشت جهانی، با حدود ۸ هزار مبتلا پس از ایتالیا و ایران و در رتبه چهارم آمار شیوع کرونا قرار گرفته است.

 در حدود 20 بیمارستان در ووهان چین نیز که مرکز پیدایش ویروس کرونا شناخته می‌شود کتاب‌های کاغذی در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته است.

همچنین لازم به ذکر است که ناشر ژاپنی شوئیشا در واکنش به تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و آموزش عالی تصمیم به عرضه رایگان شصت جلد اول از مجموعه نودوچهار جلدی «وان پیس» دارد که به علاقه‌مندان فرصت خواندن 594 فصل از این مانگای محبوب وپرطرفدار ژاپنی را می‌بخشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها