دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
هم‌افزایی و انسجام فعالیت‌های قرآنی در سالی که گذشت

علی ملانوری مدیرکل ارتباطات و هماهنگی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اهم اقدامات و فعالیت‌های جاری سال ۹۸ را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین علی ملانوری مدیرکل ارتباطات و هماهنگی اهم برنامه‌ها و فعالیت‌های این اداره کل را در بخش‌های مختلف تشریح کرد.

ملانوری به ارتباط تنگاتنگ با سازمان‌ها و نهادهای قرآنی کشور برای هم‌افزایی و انسجام فعالیت‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: در سال ۹۸ توافق نامه مشترکی تدوین شده که همکاری فی مابین میان معاونت قرآن و عترت و دانشگاه فرهنگیان کشور را بیش از پیش تقویت کرد و امیدواریم این روند در سال آینده تداوم هرچه بیشتری داشته باشد.

وی همچنین به برگزاری نشست‌های مشترک با موزه ملی قرآن کریم و سازمان دارالقرآن بسیج کشور با هدف ایجاد تعامل و همکاری مشترک اشاره کرد و بر لزوم تداوم فعالیت و همکاری‌ها با سایر سازمان‌ها در سال جدید تاکید کرد.

ملانوری بر حمایت‌های مادی و معنوی معاونت قرآن و عترت از موسسات قرآنی در فضای مجازی با هدف رونق کسب و کار تاکید کرد و افزود با اطلاع ساختار این اداره کل، به زودی ترویج و توسعه محتوای قرآنی در فضای مجازی توسعه بیشتری می‌یابد.

مدیرکل ارتباطات و هماهنگی شناسایی و احصای خیرین قرآنی در استان‌های سراسر کشور و انعقاد تفاهم مصوبات سفرهای استانی معاون قرآنی وزیر ارشاد در بیش از ده استان را از دیگر فعالیت‌های آن اداره کل در سال ۹۸ برشمرد.

تاسیس شورای سیاستگذاری و هم افزایی برگزاری نخستین اجلاس ملی خیرین قرآن و عترت کشور، برگزاری دوره آموزشی ـ توجیهی مبین ۲ به مدت سه روز ویژه کارشناسان و روسای گروه های قرآن و عترت ادارت کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها در منطقه آزاد قشم، جشنواره قرآنی چلچراغ، همایش تجلیل از خادمان قرآن کریم، راه اندازی باشگاه همراهان بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و راه اندازی سامانه الکترونیکی مدیریت فرآیندهای نمایشگاه قرآن از دیگر مباحثی بود که مدیر کل هماهنگی و ارتباطات بدان اشاره و تاکید کرد: در واقع هدف از برگزاری چنین رویدادهایی، شناسایی و نشان دادن ظرفیت‌های بالقوه فعالان قرآن و عترت است تا ان شالله بیش از پیش بتوانیم با تعامل و انسجام هرچه بهتر در جهت خدمت و رشد و اعتلای قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت گام‌های موثری برداریم.
۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها