دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۵
تجليل از مستند‌سازان كتاب و كتابداران نمونه

معاونت فرهنگي اجتماعي شهرداري تهران در هفته كتاب، بهترين مستند‌هاي حوزه كتاب را معرفي مي‌كند. در اين مراسم همچنين از كتابداران نمونه كتابخانه‌هاي شهرداري قدرداني مي‌شود._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، محمد مشاری، مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران امروز(دوشنبه) در نشست با خبرنگاران، ضمن بيان مطلب فوق، از گشايش نخستین جشنواره فیلم مستند کتاب از 23 آبان‌ماه خبر داد و افزود: این جشنواره با نمایش فیلمی از «کیومرث درم» بخش با موضوع نسخ قرآن در تالار فارابی دانشگاه هنر آغاز به كار مي‌كند.

مشاري در ادامه از ارسال 92 اثر به دبیرخانه جشنواره خبر داد و افزود: از اين آثار 16 اثر به بخش مستند، 9 اثر به بخش انیمیشن و 14 اثر به بخش جنبی تعلق دارد. شهرداري در نظر دارد به برگزيدگان اين جشنواره به ترتیب30، 20 و 10 میلیون ریال اعطا كند. همچنين در بخش انیمیشن جایزه‌اي به مبلغ 15 میلیون ریال به بهترین فیلم‌ساز کودک اهدا خواهد شد.

به گفته مشاري احمد الستی، احمد ضابطی جهرمی از استادان دانشگاه ، محمد شیروانی و دلارام کارخیری، مستند‌ساز و شیوا مقانلو، نویسنده و منتقد سینما، داوری آثار اولین جشنواره فیلم مستند کتاب را به عهده خواهند داشت. در حاشيه اين جشنواره نمایشگاهی از عکس‌های مصطفی قاهری با موضوع مروری بر مراحل تهیه، تولید، تدوین و انتشار برگزار خواهد شد.

وي با اشاره به ديگر برنامه‌هاي معاونت فرهنگي اجتماعي شهرداري تهران در هفته كتاب گفت: برگزاری چهار عنوان کارگاه فرهنگی با عناوين کار فرهنگی با نوزاد، کارگاه کتابخوانی و قصه‌گویی برای کودکان و مهارت‌های ارتباطی و تجليل از كتابداران نمونه 188 كتابخانه عمومي شهرداري تهران، از جمله اين برنامه‌هاست. 

نخستين جشنواره فيلم مستند كتاب تا 27 آبان‌ماه ادامه دارد و فيلم‌هاي برگزيده در تالارهاي فارابی و نگارخانه دانشگاه هنر و یکی از سالن‌های پردیس سینمایی ملت به نمايش درخواهد آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط