پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
پیوستن کتابفروشی‌های چین به قدرتمندترین پلتفرم تحویل آنلاین

کتابفروشی‌ها در چین برای جبران خسارت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا با شرکت چینی میتوآن دیانپینگ، قدرتمندترین و خلاق‌ترین پلتفرم تحویل آنلاین غذا و سایر محصولات در چین وارد همکاری شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از اکتوالیته- شیوع گسترده ویروس کرونا در چین این کشور را با تبعات اقتصادی بسیاری در بخش‌های مختلف از جمله صنایع فرهنگی و فروش کتاب روبه‌رو کرده و بیش از 80 % کتابفروشی را در پکن به تعطیلی کامل کشانده است.  با این‌همه کتاب‌فروشی‌های چینی برای جبران خسارت‌های تحمیلی ناشی از انتشار این ویروس بیکار ننشسته و تصمیم به همکاری با پلتفرم میتوآن دیانپینگ که بزرگ‌ترین پلتفرم تحویل آنلاین غذا و سایر محصولات در چین است گرفته‌ تا از این طریق بتوانند کتاب‌هایی که مشتری‌هایشان سفارش می‌دهند با آسان‌ترین و سریع‌ترین روش به دست آن‌ها برسانند.

این پروژه در آغاز با همکاری پلتفرم چینی با شهرداری پکن آغاز شد و در حال حاضر 72 کتابفروشی می‌توانند از میتوان دیانپنگ برای فروش و تحویل آثارشان به صورت رایگان بهره ببرند.

طبق یک نظرسنجی که توسط موسسه نوآوری و ارتباطات  فرهنگ در پکن(BICIC) انجام شده از 248 کتابفروشی مستقر در پکن 60 % آن‌ها  پیش‌بینی کرده‌اند که در سال جاری فروش‌شان بیش از 50 % افت کند.

با کاهش رفت‌و آمد به فروشگاه‌ها و افت فروش، کتابفروشی‌ها به دنبال راه‌کارهایی برای بیرون‌شد از این بحران هست‌ند. 21,8 % از آن‌ها گفته‌اند که از زمان شیوع کرونا فقط از طریق کانال‌های آنلاین فروش داشته‌اند و 48 % نیز از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ کتاب‌‌ها و پیدا کردن مشتری استفاده می‌کنند.

کتابفروشی زنجیره‌ای OWSpace در چین مجبور شده 3 شعبه از 4 فروشگاه مستقر خود در پکن را تعطیل کند و حتی در شبکه‌های اجتماعی از مشتری‌های خود برای بقای این کتاب‌فروشی‌ها درخواست کمک مالی کرده است. 

وو یانپینگ، مدیر کل شعبات OWSpace که یکی از شعبه‌هایش وارد همکاری با پلتفرم میتوان دیانپینگ شده در این باره گفت «در کتابفروشی ما روزانه فقط 15 کتاب به فروش می‌رسند که نیمی از آن‌ هم توسط کارمندان کتابفروشی خریداری می‌شوند. فروش شعبات ما در ماه فوریه سال جاری نسبت به سال گذشته همین موقع تا 80 % افت داشته‌اند. فروشگاه‌های ما به طور کامل بسته شده است حتا اگر بعدا بازگشایی شود  مثل گذشته پر رفت و آمد نخواهد بود. به لطف این پلتفرم امیدواریم که علی‌رغم تعطیلی بتوانیم کتابهایمان را به فروش برسانیم و همینطور قهوه و نوشیندنی‌هایمان را.»

 شهرداری پکن درباره این تصمیم به رسانه‌های محلی گفت «در حال حاضر 80% کتابفروشی‌های فیزیکی در این شهر بسته شده و گرچه برخی از آنها سعی دارند برای جلب نظر مشتری‌های خود وارد تجارت الکترونیکی شوند اما فروش آنلاین درآمد قابل‌توجهی برای آن‌ها نخواهد داشت؛ بنابراین این کتابفروشی‌ها به دولت اتکا کرده تا راه‌‌حل‌های موثر و قانع‌کننده‌تری را به آن‌ها ارائه دهد.»

شهرداری پکن علاوه بر دعوت از کتابفروشی‌ها برای پیوستن به کانال‌های آنلاین، تصمیم دارد تا با پرداخت بخشی از اجاره‌بهای کتابفروشی‌ها از آن‌ها حمایت کند و برای آن دسته از کتابفروشی‌ها که علی‌رغم شرایط موجود به فعالیت خود ادامه می‌دهند حمایت ویژه‌ای را در نظر گرفته است.

 شرکت میتوان دیانپینگ یک پلتفرم خدمات زندگی محلی (آنلاین به آفلاین) چینی است که مصرف‌کننده‌ها را به کسب وکارهای محلی که از طریق اپلیکیشن‌های خود خدمات بیرون‌بر، رزرو هتل، خرید بلیت و تمام خدمات مربوط به سبک زندگی ارائه می‌کنند، متصل می‌کند. این شرکت که بزرگ‌ترین شرکت حمل و ارسال کالا هم محسوب می‌شود به صورت ۲۴ ساعته و در حداقل زمان و بدون تعطیلی در تمامی ایام سال قادر به ارائه خدمات برتر به مشتریان خود است. این شرکت تکنولوژی آسان و قابل اعتمادی را پیش روی معامله‌کنندگان می‌گذارد و به آنها اجازه می‌دهد فهرست موجودی کالا و سفارش‌گرفتن را به راحتی مدیریت کنند و نیز با استفاده گسترده از هوش مصنوعی خدمات دلیوری با بالاترین سطح کارایی ممکن انجام می‌‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها