یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴
مسابقه آنلاین کتابخوانی به‌مناسبت میلاد حضرت علی (ع) در شیراز برگزار می‌شود

مسابقه آنلاین کتابخوانی به‌مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی (ع) در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، با توجه به شرایط بیماری کرونا و تعویق اغلب برنامه‌های فرهنگی و هنری  که به‌صورت محیطی و میدانی امکان برگزاری مسابقات به صورت حضوری وجود ندارد، مسابقه کتابخوانی به‌مناسبت میلاد حضرت امیرالمومنین علی (ع) به‌صورت مجازی و آنلاین توسط معاونت فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز برگزار می‌شود.

خطبه 192 نهج البلاغه (بر اساس نسخه المعجم المفهرس و صبحی صالح) با عنوان «قاصعه» موضوع این مسابقه است. این خطبه‌ی پندآموز سرشار از نکات اخلاقی است که آن را از سایر خطبه‌ها متمایز کرده است. خطبه قاصِعَه، محتوایی اخلاقی و اجتماعی دارد و موضوع آن نکوهش تعصب و خودپسندی است و در اواخر حکومت امیرالمؤمنین (ع) ایراد شده و ایشان در آن درباره تفرقه اجتماعی هشدار داده و عاملان آن را سرزنش می‌کنند.

برای شهروندانی که به کتاب نهج البلاغه دسترسی ندارند، فایل پی دی اف و همچنین فایل صوتی این بخش از نهج البلاغه در سامانه برگزاری آزمون آنلاین کتابخوانی به آدرس www.shiraz-brc.ir  به‌صورت رایگان در اختیار قرار گرفته است.

علاقه مندان می‌توانند پس از مطالعه این 16 صفحه، تا 20 اسفندماه از طریق همین سامانه، در آزمون آنلاین که شامل 10 پرسش چهار گزینه‌ای است، شرکت کنند.

اسامی برگزیدگان تا 25 اسفندماه از طریق سامانه www.shiraz-brc.ir و نیز پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اعلام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها