شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸
خانه کتاب و خبرگزاری ایبنا امید را به جامعه تزریق کردند

مدیرعامل خانه کتاب با اشاره به تلاش این مجموعه به منظور حمایت معنوی از مردم تا زمان خروج از بحران کنونی تاکید کرد که خانه کتاب و خبرگزاری ایبنا امید را به جامعه تزریق می کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از رادیو گفت‌وگو، نیکنام حسینی‌پور در مصاحبه با برنامه «تقاطع فرهنگ» در رابطه با تعطیلی‌های فرهنگی در کشور اظهار کرد: ‌با وجود اتفاقات رخ داده در چند روز اخیر سعی داشتیم در راستای خدمات‌رسانی پرستاران و پزشکان، اقدامی فرهنگی در حوزه فضای مجازی انجام دهیم و بدین منظور پویش «تندرست باش ای ایران» را راه‌اندازی کردیم.

وی با اشاره به همکاری اهل قلم با این پویش گفت: در ابتدا تصور نمی‌کردیم تا این حد استقبال صورت گیرد؛ اما درپی تماس با این عزیزان، مشتاقانه پیام‌های صوتی خود را در اختیار ما قرار دادند و همکاران ما ضمن پردازش و ویرایش آن، صوت‌ها از پنجشنبه هفته گذشته روی خروجی خبرگزاری کتاب ایران قرار گرفت.

حسینی‌پور خاطرنشان کرد: ‌با توجه به اینکه فصل بهار نیز نزدیک است، امیدواریم باعث تحول جسمی و روحی همه ایرانیان شده و این بیماری را با همت مردان بزرگ کشور شکست دهیم. همانگونه که در طول تاریخ از مشکلات بزرگ‌تر از این بیماری، عبور کرده‌ایم.‌

مدیرعامل خانه کتاب در ادامه با توجه به صحبت‌های امین خرمی و شهاب دارابیان مجریان برنامه که از اعلام آمادگی رادیو گفت‌وگو مبنی بر هم‌افزایی و همراهی این شبکه رادیویی با پویش «تندرست باش ای ایران» سخن گفتند، تصریح کرد: مدیران رادیو گفت‌وگو همواره به ما لطف داشتند و این هم‌افزایی باعث می‌شود این برنامه ملی بیشتر در اختیار آحاد جامعه قرار گیرد.

حسینی پور ادامه داد: ‌در بلایای طبیعی و بیماری خاص کنونی باید تلاش کنیم تهدید را به فرصت تبدیل کنیم تا به نوعی همبستگی اجتماعی در کشور انجامیده و باید آن را قدر بدانیم.

وی با اشاره به اینکه همه آحاد جامعه امروز پای کار آمده و در میدان هستند، افزود: تلاش داریم این ویروس را از ایران بیرون کنیم؛ البته این مسئله مختص ایران نیست ولی در ایران با توجه به سابقه تمدنی و فرهنگی، انتظار می‌رود هنرمندان، اصحاب فرهنگ و قلم ما را پشتیبانی کنند تا بهداشت روانی جامعه را ارتقا دهیم.

مدیرعامل خانه کتاب به رادیو گفت‌وگو گفت: مسئولان نباید این حوزه را مسکوت بگذارند و برای پشتیبانی پزشکان و پرستاران ما در بیمارستان‌ها بشتابند که از زندگی خود زده و به جامعه خدمت می‌کنند؛ این‌ها جهادی عظیم را انجام می‌دهند و وظیفه ما اصحاب فرهنگ است تا این افراد را پشتیبانی کنیم.

مدیرمسئول خبرگزاری کتاب ایران در بخشی دیگر از مصاحبه با این برنامه فرهنگی در رابطه با حواشی پیش روی برخی رخدادهای فرهنگی نظیر نمایشگاه کتاب اظهار کرد: نمایشگاه کتاب تهران مهم‌ترین رخداد در منطقه بوده و از نظر جمعیت و وسعت یکی از مهمترین نمایشگاه‌های جهان است.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه‌های کتاب زیادی مثل پاریس، لندن و ... تحت الشعاع بیماری همه گیر کرونا قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: بخشی از اقتصاد نشر ما به نمایشگاه تهران گره زده شده و ناشران بهار خود را با این نمایشگاه توام می‌دانند؛ لذا مسئولان دغدغه برگزاری این نمایشگاه را دارند اما از طرفی سلامت شهروندان در اولویت است و قطعا حرف اول و آخر را در این بین وزارت بهداشت می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: ‌اگر وزارت بهداشت تشخیص دهد که نمایشگاه را می‌توان در خرداد ماه برگزار کرد، این کار صورت می‌گیرد؛ در غیر این صورت باید تاریخ دیگری را پیش‌بینی کرد که به زمانی باز می‌گردد که ویروس از ایران رخت بربندد.

حسینی‌پور همچنین از پیگیری‌های خبرگزاری ایبنا برای دریافت نظر ناشران در خصوص تاریخ برپایی نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و با تاکید بر اینکه تصمیم گیرنده نهایی وزارت ارشاد است، ادامه داد: ‌در اولین فرصت بعد از عید طرح بهارانه کتاب را همراه کتابفروشی‌ها برگزار خواهیم کرد؛ همچنین قرار است تمهیداتی برای خرید کتاب از ناشران اندیشیده شود.

مدیرعامل خانه کتاب افزود: ‌اگر شرایطی ایجاد شود که نمایشگاه کتاب باز هم به تعویق بیفتد، در معاونت امور فرهنگی و سیاست‌های کلان دولت تصمیم گرفته می‌شود تا از ناشران و کتابفروشان حمایت شود چراکه همواره این دو قشر بیشترین ضربه را می‌بینند.

حسینی‌پور همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا طرح عیدانه فروش کتاب از طریق فضای مجازی اتفاق می‌افتد یا خیر، گفت: ‌هدف اصلی این طرح باز شدن پای مردم به کتابفروشی‌هاست؛ مردم باید در این پاتوق‌های فرهنگی حضور یابد و ما قصد نداریم از این هدف دور شویم.‌

وی در پایان گفت: در هفته گذشته در حال هماهنگی با شرکت پست بودیم تا کتابفروشان و ناشرانی که به‌صورت اینترنتی اقدام به فروش می‌کنند، محصولات خود را با تخفیفاتی به درب منازل مردم ارسال کنند و قصد ما در اصل حمایت از کتابفروشی‌هاست.

برنامه «تقاطع فرهنگ»، کاری از گروه فرهنگ و تاریخ رادیو گفت‌وگوست که از ساعت 19  پنچشنبه‌ها به صورت زنده به تهیه‌کنندگی عذرا جوزدانی، اجرای امین خرمی و با حضور شهاب دارابیان به‌عنوان کارشناس مجری برای علاقه‌مندان فرهنگ پخش می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها