پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
​برج کتابی در کتابخانه‌ ساختمان شهرداری پراگ

برج کتابی در ساختمان شهرداری کتابخانه پراگ که توسط هنرمند اهل اسلواکی ساخته شده موجب جذب گردشگران بسیاری به این مکان شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از اکتوالیته- ممکن است بارها عبارت گم شدن در یک کتاب خوب را شنیده‌اید اما شاید تاکنون چیزی را ندیده‌اید که‌ این احساس را به صورت واقعی در شما به وجود آورد. اگر گذرتان به شهر پراگ افتاد و از کتابخانه ساختمان شهرداری آن دیدن کردید از نزدیک با مجسمه عجیبی روبه‌رو خواهید شد که احساس واقعی گم شدن در انبوهی از کتاب را به شما خواهد بخشید.

 این مجسمه منحصر به فرد که به برج یا تونل کتابی شناخته می‌شود در سال 1998 توسط ماتج کرن، هنرمند اهل اسلواکی و به طور کامل از کتاب‌ها ساخته و در سالن کتابخانه شهرداری پراگ نصب شد.

برج کتابی همانند یک تونل عظیم از صدها کتاب به صورت مارپیچ ساخته شده که شکافی قطره‌مانند از بیرون به بازدیدکنندگان این اجازه را می‌دهد تا سرکی به داخل این فضای حلزونی‌شکل بکشند و از تماشای فضای داخلی آن لذت ببرند.

آینه‌هایی نیز در انتهای هر سازه نصب شده که این حس را در بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند که در کانون بی‌انتهایی از کتاب‌ها قرار دارند و روشی هنرمندانه و استعاری از بی‌پایان بودن کتاب‌ها به عنوان منبعی از دانش بی‌انتها را به نمایش می‌گذارند.

این سازه کتابی برای اولین بار در نمایشگاه بین‌المللی دوساله سائوپولوی برزیل در سال 1995 به نمایش درآمد و بعد از آن در سالن کتابخانه شهرداری پراگ نصب و از آن پس به بخش جدایی‌ناپذیر این نهاد عمومی تبدیل شد؛ به طوری که هرساله گردشگران بسیاری از سراسر دنیا برای دیدن این برج کتابی وارد این کتابخانه می‌شوند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها