دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
اهدای ۲ میلیارد ریال کتاب به کتابخانه‌های عمومی قشم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم از اهدای ۲ میلیارد ریال کتاب توسط این اداره‌کل به نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان قشم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم، علیرضا کمساری با اعلام این خبر، گفت: این اقدام در راستای اجرای تفاهم نامه حمایت از فعالیت‌های فرهنگی جزیره قشم با معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور در سال ۹۸ صورت گرفته است.

وی ادامه داد: هدف اصلی از اهدای سالیانه بالغ بر ۲ میلیارد ریال کتاب به کتابخانه‌های عمومی و مراکز فرهنگی هنری، اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و سایر امور فرهنگی در جزیره قشم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: تفاهم‌نامه مذکور هم‌طراز تفاهمنامه‌های منعقد شده در سایر مراکز استان‌ها بوده و این مهم بر اساس تفویض اختیار انجام شده به سازمان صورت می‌گیرد.

به گفته کمساری، اهدای این کتاب‌ها با هدف پویایی بیشتر بخش کودک و نوجوان و استفاده شهروندان از منابع به‌روز، پس از مکاتبه و رایزنی‌ها، در اختیار کتابخانه‌های عمومی قشم قرار گرفت.

وی یادآور شد: این کتاب‌ها در حوزه‌های مختلف ادبیات، دین، جغرافیا، زبان، تاریخ، فسلفه، روانشانسی، داستان و کتاب‌های ویژه کودک و نوجوان در کتابخانه‌های جزیره قشم جهت مطالعه در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم در پایان گفت: فعالیت‌های فرهنگی این اداره‌کل بر اساس تفویض اختیار صورت گرفته از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، مستقل بوده و طی سال‌های اخیر، علاوه بر توسعه فرهنگی، ثمرات بسیاری در این منطقه داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها