شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
«فیلمنامه‌نویسی در قرن ۲۱» به چاپ دوم رسید

چاپ دوم کتاب «فیلمنامه‌نویسی در قرن ۲۱» نوشته لیندا آرنسون و با ترجمه شاپور عظیمی توسط واحد انتشارات بنیاد سینمایی فارابی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، چاپ دوم کتاب «فیلمنامه‌نویسی در قرن ۲۱» (راهنمای جامع فیلمنامه‌نویسی برای فیلم‌های فردا) نوشته لیندا آرنسون و با ترجمه شاپور عظیمی با قیمت ۶۰۰۰۰ تومان روانه بازار نشر شد.
 
این اثر در ۷۴۳ صفحه تالیف شده است.
 
بر این اساس، لیندا آرنسون، نویسنده‌ استرالیایی، در حوزه روایت موازی کتابی را به نگارش درآورد که معادلی در میان کتاب‌های سینمایی آموزش فیلمنامه‌نویسی ندارد. او در کتاب حاضر، چندین شیوه در روایت آثار نامتعارف را مطرح کرده و برای هر یک چندین نمونه از فیلم‌های گوناگون عرضه کرده است. کتاب وی، که اکنون ترجمه‌ فارسی آن تقدیم علاقه‌مندان به فیلمنامه‌نویسی می‌شود، در نوع خود بی‌نظیر است و شاید همین امر مطالعه‌ آن را برای خوانندگان کتاب اندکی دشوار کرده باشد.

«آرنسون» اصطلاحات خاص خودش را در این کتاب آفریده و مثال‌هایی ارائه داده که از نظر وی، به تبیین تئوری‌هایش یاری می‌رساند. برای همین، به خوانندگان این کتاب توصیه می‌شود که هر فصل را با دقت دنبال کنند و از همه مهم‌تر، برای شناخت هرچه بیشتر روایت‌های گوناگونی که در کتاب در موردشان بحث شده است، حتما به نمونه‌هایی که مولف اشاره می‌کند رجوع کنند. یافتن برخی از آثاری که، در ظاهر، شاید از نظر ما مهجور باشند اما، در فضای مجازی، به بسیاری از آن‌ها می‌توان دسترسی داشت کلید درک کتاب «فیلمنامه‌نویسی در قرن ۲۱» است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها