یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
​نمایشگاه کتاب مسقط با حضور ایران آغاز به‌ ‌کار کرد

بیست و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب مسقط سوم اسفند ماه با حضور جمهوری اسلامی ایران فعالیت خود را به‌طور رسمی آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،‌ به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، در این دوره ۶۷۶ ناشر به‌صورت مستقیم از ۳۲ کشور و ۲۷۰ ناشر از طریق نمایندگی حضور دارند. درمجموع ۹۴۶ شرکت‌کننده در این نمایشگاه حضور دارند.
 
این نمایشگاه با حضور شهاب بن طارق آل سعید (مشاور سلطان عمان)، عبدالعزیز الرواس (مشاور فرهنگی سلطان عمان) و عبدالمنعم بن منصور الحسنی (وزیر اطلاع‌رسانی عمان) افتتاح شد.
 
در این مراسم حجت‌الاسلام نوری شاهرودی (سفیر جمهوری اسلامی ایران)، محمدحسین هاشمی (معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) و سید علی موسوی زاده (رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عمان) حضور داشتند.
 
بر اساس آمار اعلام‌شده این دوره از نمایشگاه نسبت به دوره قبل ۶۴ شرکت‌کننده و 184 غرفه افزایش داشته است. ۱۵ نشست، ۱۱ سخنرانی، ۷ شب‌شعر، ۱۰ جلسه گفت‌وگو، ۳۱ کارگاه و ۱۰ برنامه اختصاصی از سوی مهمان ویژه در کنار بخش کودک برگزار می‌شود. مهمان ویژه این دوره استان «مسندم» از کشور عمان است.
 
در مراسم افتتاحیه از سه نفر از صاحبان اندیشه و هنر عمان در حوزه عکاسی، پژوهش تئاتر ‌و ادبیات کودک تقدیر به عمل آمد. رونمایی از دایرة‌المعارف عمان در طول تاریخ و شعرخوانی عبدالله الکمالی از استان مسندم (مهمان ویژه نمایشگاه) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
نمایشگاه کتاب مسقط در سایه توجه به سلطان فقید این کشور برگزار می‌شود و آن‌گونه که وزیر اطلاع‌رسانی این کشور اعلام داشته در ۸۶ برنامه به نقش او پرداخته می‌شود.
 
موسسه نمایشگاه در این دوره با مجموعه‌ای از کتاب‌های منتشره عربی در کشورمان به همراه کتاب‌های منتخب به فارسی حضور دارد. مجموعه آثار انتشارات «صهبا» در خصوص آثار و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری به زبان عربی ازجمله «مشروع الفکر الاسلامی فی القرآن»، «انسان بعمره ۲۵۰ سنه»، «استضافه الفردوس»، «الاسره لقاء مطول مع سماحه الامام الخامنئی»، «النهضه الحسینیه»، «الفجر الصادق»، «فی المنفی»، «شرح و تفسیر آیة‌الکرسی» و «المسیح فی لیله القدر» و در حوزه ادبیات مقاومت کتاب‌هایی از قبیل «البصیره و الاستقامه»، «الهواجس الثقافیه فی مشروع الحضاری المعاصر»، به همراه مجموعه‌ای از کتاب‌های ترجمه‌شده دفاع مقدس، کودک و نوجوان انتشارات سوره مهر در غرفه ایران عرضه‌شده است.
 
شایان ذکر است، ۱۵۰ عنوان کتاب کودک و نوجوان که قابلیت عرضه در بازارهای جهانی را دارد با همکاری انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان در غرفه ایران به نمایش درآمده است.
 
معرفی طرح‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتاب و معرفی ظرفیت‌های نشر ایران از دیگر برنامه‌های غرفه ایران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها