سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
نشست «جایگاه زبان فارسی در حوزه چاپ و تبلیغات» برگزار می‌شود

مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری نشست «جایگاه زبان فارسی در حوزه چاپ و تبلیغات» در اسفندماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهرزاد دانش با اشاره به تکالیف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسداشت زبان فارسی گفت: یکی از وظایف ذاتی این وزارتخانه پاسداشت زبان فارسی در حوزه محصولات چاپی و تبلیغات است؛ از این رو نشست جایگاه زبان فارسی در حوزه‌های یاد شده برگزار می‌شود.
 
وی ادامه داد: زبان فارسی شاخصه هویتی و تمدنی کشور و وظیفه ماست که به آن اهمیت دهیم. از سوی دیگر، محصولات چاپی و امور تبلیغاتی که تولید و اکران می‎شود، تاثیر خاص فرهنگی بر مخاطب می‏‌گذارند. با توجه به تاثیرگذاری محصولات چاپی که شاید حتی بسیار بیشتر از رسانه‌های رسمی باشد؛ صیانت از زبان فارسی در محصولات چاپی و تبلیغات بسیار اهمیت دارد.
 
مدیر‌کل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از طرف مجلس، دولت و نهادهای بالادستی قوانین و مقرراتی در این حوزه تدوین شده‌است و یکی از تکالیف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رعایت این قوانین و نظارت بر امور چاپی و تبلیغاتی به‌منظور صیانت از زبان فارسی است.
 
دانش با اشاره به برگزاری نشست «جایگاه زبان فارسی در حوزه چاپ و تبلیغات» گفت: این نشست در روزهای چهارم و پنجم اسفندماه با حضور کارشناسان فرهنگی و چاپ ادارت‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‎های سراسر کشور برگزار می‎شود.
 
مدیرکل اداره چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: چهار کارگاه آموزشی مرتبط با این موضوع در این نشست دو روزه برگزار خواهد شد؛ همچنین قوانین و رویه‏‌هایی که در این حوزه هستند بار‌ دیگر مرور خواهند شد و تلاش داریم تا چالش‎ها و نقاط ضعف و قوت وزارتخانه در این بخش شناسایی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها