دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
عجیب ترین خانه‌های جهان در ترکیه

کشور ترکیه جزو یکی از 8 کشور مشهور توریستی در جهان است که یکی از توسعه یافته ترین کشورهای مدیترانه‌ای در جهان به حساب می‌آید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کشور ترکیه جزو یکی از 8 کشور مشهور  توریستی در جهان است که یکی از توسعه یافته ترین کشورهای مدیترانه ای در جهان به حساب می آید. دیدنی های حیرت انگیزی شهرهای زیبای این سرزمین در دل خود جای داده که دلیل اصلی آوزه این کشور می باشد که علاوه بر این عجیب ترین خانه های جهان در ترکیه قرار دارد و از این رو مورد توجه توریستان و گردشگران بسیاری قرار گرفته است که اقامتگاه های جالب و عجیبی را در خود جای داده است، در ادامه همراه ما باشید با معرفی اقامت های عجیب این شهر!!!

 
جاهای دیدنی شهر زیبای کاپادوکیا
ترکیه یکی از مقاصد اصلی گردشگری جهان و از محبوب ترین کشورها برای گشت و گذار ایرانیان است چرا که این کشور مناطق تاریخی، دیدنی های طبیعت مسحور کننده و نیز زیباترین سواحل ها که با هر سلیقه ای می توانند فوق العاده باشد، شهر کاپادوکیا یکی از دیدنی ترن شهر های موجود در کشور ترکیه می باشد که جاذبه های بسیاری دارد برخی از مهم ترین جاذبه های گردشگری کاپادوکیا می توان به  خانه های صخره ای، بالن سواری، موزه گورمه، شهر زیر زمینی کایماکلی، موزه زلو، دره های سرخ روز و غیره.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید به شهر زیرزمینی زرتشتیان در ترکیه کشف شد، و این شهر 18 طبقه نیز در نزدیکی کاپادوکیا قرار دارد و گردشگرانی که با تور های ترکیه سایت لحظه آخر به این شهر سفر می کنند، می توانند از این جاذبه باستانی نیز بازدید به عمل آورند.

 
معرفی شهر کاپادوکیا
یکی از شهر های تاریخی ترکیه کاپادوکیا است که مورد توجه گردشگران و باستان شناسان زیادی قرار گرفته است . این منطقه دارای قدمت تاریخی و جزو چند شهر سنگی جهان می باشد .شهر کاپادوکیا ترکیه تنوعی از مناطق زمین شناسی به همراه تپه ها و خانه های لانه زنبوری و نیز تخته سنگ های بلند است، فاصله شهر کاپادوکیا تا استانبول 756 کیلومتر است که به دلیل نداشتن پرواز مستقیم مسافرانی که قصد رفتن به کاپادوکیا را دارند می توانند از فرودگاه استانبول یا آنکارا به ان جا سفر کنند. شهر کاپادوکیا به دلیل دیدنی های بسیاری که دارد تبدیل به یکی از شگفتی های ترکیه شده است که این جاذبه ها شامل:
بالن سواری، رقص سما، بازدید از نقاط برجسته کاپادوکیا، دوچرخه سواری، اسکوتر یا حتی ماشین سواری، اسب سواری می باشد.

 

 
عجیب‌ترین خانه‌های دنیا در ترکیه
شهر کاپادوکیا ناحیه‌ای در آناتولیای مرکزی است که به دلیل مکان های منحصر به فرد و شبیه به ماه، شهر های زیر زمینی، کلیساهای غاری و نیز خانه های حفاری شده در داخل صخره ها معروف شده است که جالب است بدانید سالیانه افراد بسیاری برای بازدید از این ناحیه دیدنی بلیط هواپیما کاپادوکیا را خریداری می‌کنند و به دیدن این خانه های عجیب می‌روند.

یکی از مخروبه های تاریخی ترکیه که نباید تماشای آن را از دست دهید صومعه ی کاپادوکیا، شبکه ای از خانه ها و کلیساهای کوچک غار مانند حفاری شده است که در میان سنگ های نرم کوهستان کاپادوکیه است. این نمای صخره ای زمانی محل سکونت اولین مسیحیانی بوده که پس از تعقیب شدن به واسطه ی رومی ها به این منطقه متواری شده بودند، آن ها به حفاری، ساخت بناها و ساختمان های مسکونی در میان صخره های نرم این کوهستان نیز پرداختند که صخره ها امروزه جزویی از پارک ملی گورمه در بخش مرکزی ترکیه به شمار می آید.

 
پس از میلاد صومعه های کاپادوکیا تا قرن 4 تبدیل به یک سیستم شهری زیر زمینی که از خانه ها، کلیساها، اصطبل ها و انبارها بودند تبدیل شدند.

در قرن 7 راهبران بدون وقفه نیز شروع به تزییین سکونتگاه های خود همراه با نقاشی های آبرنگی که بر گرفته از کتاب مقدس بود کردند که تا به امروز نیز به طور مجزا مورد حفاظت قرار گرفته است. جالب تر از همه ی این ها مربوط به خانه ها و هتل هایی است که هنوز در این غارهای باستانی بی نظیر مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 

اقامت در عجیب‌ترین خانه‌های ترکیه
خانه ها همیشه جایی امن و راحت برای استراحت و زندگی می باشد با این حال شما تصور کنید خانه شما شکلی عجیب و غریبی داشته باشد و یا قابل حمل باشد! افراد خوش ذوق و خلاقی نیز وجود دارند که با دادن ایده های عجیب و شگفت انگیز خانه ها را به شکل هنر ی و خاص تبدیل می کنند. یکی از اقامت های عجیب و جذاب ترکیه غار هتل های کاپادوکیا است که برخی از گردشگران تور ترکیه lahzeakhar آن را برای اقامت انتخاب می کنند، در این غار هتل ها می توانید اتاق های گوناگون، کلیساها و حتی محل اقامت مسیحسان اولیه را که قدمت آن ها به قرن ها پیش باز می گردد، مشاهده کنید و اقامت متفاوتی را  در آن ها تجربه نمایید.
 
لازم به ذکر است که اگر از علاقمندان به شرکت در تور های گردشگری ترکیه هستید می توانید لیستی از به روز ترین آن ها را در صفحه تور های ارزان ترکیه سایت لحظه آخر مشاهده نمایید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سادات ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
    باتشکر از چاپ این خبر متاسفانه بیشترایرانیان با دیدن نام ترکیه یاد استانبول و آنتالیا و کوش اداسی افتاده و بیشترازمراکز تفریحی همین شهرها استفاده میکنندحتی خیلی کم سر به مراکز تاریخی-باستانی همین شهرها هم میزنند همانطور که در خود ایران هم همینطور عمل شده و کمتر کسی به دیدن مناطق تاریخی-باستانی شهرها میرود امید که با دیده تیزبین به آثارگذشتگان بنگریم و از تاریخ درس بیاموزیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها