دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
حضور ایران در 18 نمایشگاه کتاب خارجی در سال آینده

قادر آشنا، برنامه‌های این موسسه برای حضور در نمایشگاه‌های کتاب خارج از کشور در سال آینده را اعلام کرد. بر این اساس جمهوری اسلامی ایران در سال آینده در 18 نمایشگاه کتاب خارج از کشور حضور خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، قادر آشنا درباره برنامه‌ها و حضور موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در نمایشگاه‌های کتاب خارج از کشور گفت: ما به حضور فعال در نمایشگاه‌های کتاب خارجی و به‌خصوص در عرصه بین‌الملل باور داریم و تمام همت و تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا در این نمایشگاه‌ها، هدفمند شرکت کنیم.

وی در ادامه گفت: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، تمام تلاش ما نهایت صرفه‌جویی است و بر این باور هستیم تا هزینه‌های حضورمان در نمایشگاه‌های کتاب خارج از کشور را نسبت به سال قبل کاهش دهیم. بر‌اساس اهدافی که در نظر داریم حضور در 18 نمایشگاه کتاب خارج از کشور را در سال آینده در برنامه کاری خود قرار داده‌ایم.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با اشاره به سیاست‌های حضور در نمایشگاه‌های کتاب خارج از کشور گفت: برای حضور در نمایشگاه‌های کتاب خارج از کشور پنج سیاست و هدف را دنبال می‌کنیم. حضور در نمایشگاه‌هایی که با نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تفاهم‌نامه همکاری مشترک دارند، حضور در نمایشگاه‌هایی که از اهمیت جهانی برخوردار هستند، حضور در نمایشگاه‌هایی که در حوزه تمدن ایران و اسلام و محور مقاومت قرار دارند، حضور در نمایشگاه‌هایی که با ما قرابت فرهنگی دارند و حضور در نمایشگاه‌هایی که زمینه مساعد برای گسترش نشر ایران در آنجا فراهم است ازجمله اهداف و سیاست‌هایی است که در جلسه هم‌اندیشی با فعالان نشر بین‌الملل موردتوجه قرار گرفت و براساس آن جدول حضور ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی خارج از کشور نهایی شد.

آشنا در ادامه گفت: جمهوری اسلامی ایران در سال آینده در نمایشگاه‌های کتاب بلونیا، فرانکفورت، دهلی‌نو، سئول، پکن، مسکو، بلگراد، کودک شانگهای، دوحه، بغداد، مسقط، کابل، دمشق، استانبول، بیروت، کوالالامپور، تونس و تاجیکستان حضور خواهد داشت.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در پایان گفت: باید حضورمان در نمایشگاه‌های کتاب خارج از کشور را مورد ارزیابی قرار دهیم، تا بتوانیم بیشترین بهره ممکن را برای صنعت نشر کشورمان رقم بزنیم. بدین منظور از فعالان و کارشناسان حوزه بین‌الملل برای ارائه نظرات و پیشنهادهای سازنده برای پیشبرد اهداف حضور ایران در عرصه نشر بین‌الملل دعوت می‌کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها