یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
افتتاح کتابخانه عمومی به‌نام شهید سلیمانی در شاپورآباد

کتابخانه عمومی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شاپورآباد در شهرستان برخوار با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی شاپورآباد، گفت: امروز کشور در شرایط حساس و مهمی قرار دارد از طرفی در سوگ شهادت سردار سلیمانی هستیم و ازطرف دیگر اتحاد و همدلی مردم در تشییع این سردار بزرگ که با معیارهای مادی قابل مقایسه نیست، نشان داد مردم ما بصیر بوده و به انقلاب و نظام علاقه‌مند هستند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اهمیت حوزه فرهنگ، افزود: حاکمیت در کشور ما بر مبنای فرهنگ و انقلاب اسلامی یک انقلاب با مبانی فرهنگی بوده و از طرف دیگر نیز اصلی‌ترین تهدید کشور نیز فرهنگی است، فرهنگ خوب و درست می‌تواند یک معیشت مادی و معنوی دقیق و صحیح ایجاد کند.

وی پیرامون اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: معجزه پیامبر (ص) کتاب است و اولین آیه این کتاب نیز با عبارت اقرا آغاز می‌شود و خداوند به قلم و آنچه می‌نویسد سوگند یاد کرده است، اگر مردم با کتاب مانوس باشند پیشرفت جامعه حتمی خواهد بود و از زمانی که فکر تولید محتوای یک کتاب به دست نویسنده آن کتاب شکل بگیرد تا زمانی که کتاب در قفسه کتابفروشی قرار می‌گیرد یک پروسه سخت طی می‌شود اما اصلی‌ترین هدف این سیر، بهره‌گیری از این کالای فرهنگی است.

انصاری با بیان اینکه لازم است نتیجه تولید کتاب به کتابخوانی منجر شود، تصریح کرد: یکی از راه‌های افزایش سرانه مطالعه در جامعه، وجود کتابخانه‎‌های عمومی در سطح شهرها و روستاها بوده بنابراین باید به مسئولان دستگاه‌های شهرستان برخوار که برای افتتاح این کتابخانه اهتمام ورزیدند، تبریک و خدا قوت گفت.

در ادامه کتابخانه عمومی شاپورآباد با عنوان کتابخانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور مسئولان استان اصفهان و شهرستان برخوار افتتاح شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها