شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
خاطرات شاعران انقلابی کردستان در قاب «سرودهای بی‌تکرار»

به همت حوزه هنری کردستان، کتاب خاطرات شاعران انقلابی این استان با عنوان «سرودهای بی‌تکرار» در انتشارات سوره مهر چاپ و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، رییس حوزه هنری کردستان امروز شنبه گفت: در راستای ثبت و ضبط خاطرات هنرمندان تأثیرگذار برعرصه هنر و فرهنگ استان و به همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان، خاطرات جمعی از شاعران انقلابی کردستان همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به قلم شیلان آویهنگی در انتشارات سوره مهر با شمارگان یک هزار و ۲۵۰ نسخه چاپ و روانه بازار شده است.

امین مرادی گفت: این کتاب تحلیلی بر شعر کردستان در ۲ مقطع پیش از انقلاب و بعد از انقلاب با درآمدی بر شعر پایداری در کردستان است که در آن نویسنده کتاب سعی کرده خواننده را با پیشینه این نوع شعر در کردستان، جریان‌شناسی شعر انقلاب، ظرفیت‌ها و ظرافت‌های شعر پایداری و در نهایت جایگاه شعر کردستان در انقلاب اسلامی آشنا کند.

وی با بیان اینکه در این کتاب ۳۱۰ صفحه‌ای نویسنده در ۲ فصل به معرفی ۱۹ شاعر متعهد و انقلابی کردستان پرداخته است، افزود: در فصل اول کتاب در قالب مصاحبه‌های حضوری زندگی ۱۳ شاعر کردستانی از نقاط مختلف استان که در زمینه ادبیات پایداری صاحب اثر هستند، به رشته تحریر درآمده است.

رییس حوزه هنری کردستان یادآور شد: شرح زندگی این هنرمندان از زبان خود هنرمند و با پرداختی زیبا توسط نویسنده، جذابیت داستانی زیبایی را به این کتاب داده است که با توجه به اینکه در استان کردستان نخستین اثر از این نوع است، می‌تواند به عنوان مرجع و منبعی مستند مورد مطالعه و استفاده علاقمندان قرار گیرد.

مرادی تاکید کرد: در فصل دوم‌ کتاب، نویسنده شرح زندگی ۶ شاعرانقلابی که رُخ در نقاب خاک کشیده‌اند از جمله شاهرخ اورامی، شیخ حسینعلی رحمانی گروسی، سیدابراهیم ستوده، سیدمحمودگلشن کردستانی، شیخ علی‌اکبر کوماسیان و عبدالغفار وارستگان را به رشته تحریر در آورده است.

وی گفت: «سرودهای بی‌تکرار» حاصل یک سال و نیم تلاش شیلان آویهنگی نویسنده کتاب است که با طرح جلدی از امیر غلامی توسط انتشارات سوره مهر با قیمت ۴۵ هزار تومان وارد بازار نشر شده است.

شیلان اویهنگی متولد ۱۳۷۰ دانشجوی دوره دکترا زبان و ادبیات فارسی دانشگاه مازندران و کارشناس ارشد ادبیات پایداری دانشگاه لرستان است وی از سال ۹۳ در زمینه ادبیات پایداری به صورت تخصصی شروع به فعالیت کرده است که حاصل آن نگارش و چاپ کتاب «سید عطا» زندگی نامه داستانی سیدعطاالله حسینی از شهدای سیران بند بانه، «فهمیده‌ کردستان» زندگی‌نامه داستانی یدالله محمدی از شهدای شاخص دانش آموز کردستان و «هشت شهر حماسه» پژوهشی در باب بررسی مونولوگ در هشت رمان دفاع مقدس بوده است. از این نویسنده علاوه بر این کتاب اثر دیگری با عنوان رادیو سنه خاطرات دوران دفاع مقدس بهروز خیریه معاون وقت رادیوی صدا وسیما مرکز کردستان آماده چاپ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها