چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
کتاب «من قاسم سلیمانی هستم» رونمایی می‌شود

محمد حسین‌خانی در خصوص کتاب «من قاسم سلیمانی هستم» گفت: در ابتدا محوریت این کتاب دوران کودکی سردار بود. اما با شهادت سردار سلیمانی محور کار را تغییر دادیم و به سمت زندگینامه وی رفتیم که به زودی رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت‌وگو با محمد حسین‌خانی دوست، همرزم و همشهری سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و نویسنده کتاب «من قاسم سلیمانی هستم» به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

محمد حسین خانی در آغاز با اشاره به کتاب «من قاسم سلیمانی هستم» گفت: از چند سال قبل در حوزه شهدای کرمان قلم می‌زدم و کتاب‌های متعددی را در این حوزه نوشته‌ام. با توجه به اینکه سردار سلیمانی فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله در دوران دفاع مقدس و به‌عنوان بزرگ استان کرمان در بحث رزم و ادبیات پایداری مطرح بودند در خصوص این کتاب‌ها معمولا با وی هماهنگی داشتم و می‌توان گفت ناظر اصلی این کتاب‌ها سردار سلیمانی بودند.

وی افزود: سردار بعد از خواندن کتاب‌ها نظرات خود را به ما می‌دادند که در چه حوزه‌ای و در کجا ضعف داریم و در کجا مطالبی را اضافه کنیم و یا احیانا کم شود. این ارتباط ادامه داشت تا در ایام تاسوعای حسینی وی را دیدم و چند کتاب خدمت‌شان هدیه کردم و قرار گذاشتیم در تهران همدیگر را ببینیم. در آخرین ملاقاتی که در تهران با وی داشتم قرار شد بازی‌های کودکی منطقه خودمان را در قالب داستان کودکی یک قهرمان ارائه کنم. محوریت این کتاب دوران کودکی سردار بود.

نویسنده کتاب «من قاسم سلیمانی هستم» اظهار کرد: با شهادت سردار سلیمانی محور کار را تغییر دادیم و به سمت زندگی نامه وی رفتیم و سیر مراحل زندگی سردار از تولد تا شهادت و ۴۰ سال زندگی جهادی سردار رشید اسلام را در قالب یک کتاب داستان کودک با تصویرگری آرزو آقابابائیان عرضه می‌کنیم که به زودی رونمایی خواهد شد.

حسین‌خانی در رابطه با مستندات این کتاب گفت: از دوران کودکی تاکنون سردار به عنوان اسطوره‌ام بودند و یادم نمی‌رود که سردار سلیمانی در جایی سخنرانی کرده باشد و من به نحوی سخنرانی وی را گوش نکرده باشم. 

همرزم سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در پایان گفت: بنده هم محلی سردار هستم و آداب و رسوم آنجا را می‌شناسم و در دوران دفاع مقدس نیز همرزم وی بودم و در ماموریت‌های مختلف همراه‌اش حضور داشتم. فکر می‌کنم برای نوشتن یک کتاب کودک که قهرمان کشور را به فرزندان ما معرفی می‌کند استناداتم کافی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها