دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
برنامه‌های دهه فجر اصفهان؛ از «کتاب‌ساز» تا «خوشمزه کتاب بخوانیم»

رئیس اداره امور تفریحی سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اصفهان، گفت: جشنواره کتاب‌ساز ویژه مدارس سطح شهر برگزار شده که در آن دانش‌آموزان یک کتاب را با موضوع دهه فجر طراحی و می‌سازند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، نفیسه گل‌شیرازی گفت: مخاطبان برنامه کتاب‌ساز دانش‌آموزان مقطع دوره اول و دوره دوم دبستان هستند و در حال حاضر همراه این طرح شده‌اند. در طرح کتاب ساز یک فرمت دفترگونه ۲۰ تا ۳۰ صفحه‌ای با همکاری ستاد امور تفریحی و منطقه یک و سه و ۱۰ طراحی شد و در این دفتر دانش آموزان باید با موضوع دهه فجر با امکاناتی که در اختیار دارند با محور طنز، تخیلی، شعر، داستانی و علمی یک کتاب طراحی و بسازند.

رئیس اداره امور تفریحی سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اصفهان با بیان اینکه طراحی روی جلد هم به عهده خود دانش آموزان است، یادآور شد: تا به امروز استقبال خوبی از این طرح شده است. این طرح همراه با مربی داخل مدارس برگزار می‌شود و کتاب‌ها پس از نگارش در اختیار خود دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و درآینده نمایشگاهی از این کتاب‌ها برپا خواهد شد.

مدیر مرکز تخصصی بانوان آفتاب اصفهان نیز با اشاره به برنامه‌های متعدد این مرکز در حوزه هنر دهه فجر گفت: برنامه «خوشمزه کتاب بخوانیم» با هدف نزدیکی ارتباط مادران با دختران نوجوان برنامه‌ریزی و در ایام دهه فجر برگزار شد.

لیلا لندی اصفهانی در خصوص برنامه «خوشمزه کتاب بخوانیم» اظهار کرد: در طرح «خوشمزه کتاب بخوانیم» محور اصلی کتاب بود تا علاوه بر اهمیت فرهنگ مطالعه، استناددهی به کتاب هم آموزش داده شود؛ در این برنامه مادران به همراه دختران از کتاب‌های آشپزی دستور پخت غذایی را دنبال و ساعتی را در کنار هم آشپزی کردند و به مسابقه پرداختند.

وی با اشاره به اینکه برنامه «خوشمزه کتاب بخوانیم» در چهار بخش تعریف شد، تصریح کرد: در این برنامه در بخش «بازی ساز خلاق» کتابی به نویسندگی خدیجه سادات موسویان با چهار بازی فکری تحت عناوین ابلون، قورباغه، هوشمند، اتلو در اختیار مادران و دختران قرارگرفت و همین کتاب به عنوان هدیه به آنها ارائه شد.

مدیر مرکز تخصصی بانوان آفتاب به مرحله سوم برنامه «خوشمزه کتاب بخوانیم» اشاره کرد که در آن مادر و دختر نوجوان به همراه یکدیگر در محیط کتابخانه قرار می‌گیرند و تصریح کرد: در این مرحله مادر و دختر با فضای کتابخانه و نحوه تنظیم کتاب و انتشارات و مجموعه کتابخانه آشنا شده و توانستند با عضویت در کتابخانه کتاب مورد علاقه خود را به امانت ببرند.

لندی اصفهانی با اشاره به مرحله چهارم گفت: در این مرحله مادر و دختر با کتابخانه گردی، کتابهای مورد علاقه خود را شناسایی و با کتاب انس گرفتند. این برنامه تاکنون توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) از مناطق هشت، سه و یک شهرداری در مرکز تخصصی بانوان آفتاب وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به‌صورت رایگان برگزار شده و با استقبال بسیار خوب توسط مادران و دختران روبرو شده است.

مدیر مرکز تخصصی بانوان آفتاب با اشاره به برنامه‌های دیگر این مجموعه در دهه فجر گفت: «با من ببین، با من بمان» به مناسبت دهه فجر ویژه کودکان کار به همراه مادرانشان که توسط سازمان‌های مردم نهاد شناسایی شدند، در این مرکز برگزار شد. در این برنامه بر روی شعارهای انقلابی، دومینو چیده و پس از پایان برنامه به این کودکان کتاب هدیه داده شد.

لندی اصفهانی با تاکید بر اینکه برگزاری این برنامه‌ها با هدف توانمندی مادران اقشار آسیب‌پذیر است، اظهار کرد: در این برنامه‌ها سعی شده نسبت به شرایط موجود، مادران با توانمند شدن و سپردن به مراکز کارآفرینی از اعتماد به‌نفس کافی برخوردار شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها