یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
امضای تفاهمنامه همکاری بین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و پژوهشگاه انديشه اسلامی

تفاهمنامه همکاری بین مركز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامی در زمینه چاپ و نشر آثار ترجمه شده امضا شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، تفاهمنامه همکاری بین مركز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامی بعد از ظهر امروز (19 بهمن‌ماه) به امضای محمدرسول الماسيه، رییس مرکز ترجمه و نشر و مهدی عباس‌زاده، معاون پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامی ، رسید.
 
الماسیه در سخنانی، با معرفی فعالیت‌های مركز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: ارتباط با نخبگان و انديشمندان همواره از کارآمدترین روش‌هاي داد و ستد فرهنگی میان کشورها است، از این رو چاپ و نشر كتاب به زبان‌های گوناگون در زمینه‌های فرهنگ ايرانی ـ اسلامی برای این گروه‌ها جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دارد.
 
رییس مرکز ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی افزود: این مرکز در تلاش است تا با شناسايی نيازهای مخاطبان در كشورهای مختلف، نسبت به تأمين نياز آنان از طريق هدايت و راهبري جريان ترجمه آثار برتر اقدام کند.
 
وی در ادامه به هم‌افزایی این مرکز با نهادهای مختلف کشور در زمینه چاپ و نشر آثار ترجمه شده در قالب تفاهمنامه، اشاره کرد و گفت: ما براساس نياز مخاطبان در خارج از كشور نسبت به سياستگذاری، هدايت و حمايت از نشر آثار ترجمه شده در خارج از کشور و تأمين دسترسي مخاطبان به اين آثار اقدام می‌کنيم.
 
ایجاد ادبیات در حوزه تمدن نوین اسلامی

حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور، دستیار ارشد رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنان خود در این مراسم، اظهار کرد: رصد و پايش فرهنگی، شناخت ساختار و جريان‌های فرهنگی در جوامع گوناگون و زمينه‌های مشترك فرهنگی ايران با ساير جوامع از طريق انجام مطالعات و تحقيقات از جمله فعالیت‌های مهم این سازمان برشمرده می‌شود.
 
وی به تعاملات و همکاری‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامی اشاره و بر لزوم نیازسنجی مخاطبان و تولیدات فکری و فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل تأکید کرد.
 
حجت‌الاسلام ایمانی‌پور بیان کرد: بیش از هر چیزی، ایجاد ادبیات در حوزه تمدن نوین اسلامی نیاز امروز ماست، مسئله‌ای که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به عنوان آرمان بزرگ انقلاب اسلامی از آن یاد می‌کنند.
 
وی ادامه داد: بنابراین به عنوان مهمترین مسئله در بیانیه گام دوم انقلاب باید بدان توجه ویژه داشته باشیم.
 
عباس‌زاده، معاون پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامی در این مراسم، به ارایه گزارشی از روند فعالیت‌های این پژوهشگاه در حوزه چاپ و نشر پرداخت و خواستار توسعه روابط و همکاری‌ها به ویژه بین اعضای هیأت علمی این مرکز با رایزنان فرهنگی ایران در خارج از کشور شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها