شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
فازنخست «گذر فرهنگی نیاوران» به بهره‌برداریی رسید

فاز نخست «گذر فرهنگی نیاوران»، با حضور رضا کیانیان، بازیگر سینما و تلویزیون به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی بنیاد آفرینش‌های نیاوران فاز نخست «گذر فرهنگی نیاوران»، باحضور مصطفی کاظمی؛ مشاور شهردار‌ و مدیرکل دفترشهردار تهران، رضاکیانیان؛ بازیگر سینما و تلوزیون، مرتضی کاظمی؛ مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی مرادخانی؛ مشاور هنری شهردار تهران و سیدعباس سجادی؛ رییس فرهنگسرای نیاوران روز پنجشنبه (۱۷ بهمن‌ماه) به بهره‌برداری رسید.

بر اساس این گزارش، در پی بازدید شهریورماه دکتر پیروز حناچی شهردار تهران از فرهنگسرای نیاوران و پیشنهاد «گذر فرهنگی نیاوران» از سوی سیدعباس سجادی، شهردار تهران با تاکید به اهمیت بالای فرهنگسرا از جهت معماری و هم برنامه‌های مطلوب آن و با توجه به موقعیت جغرافیایی این مجموع ارزشمند و فقرنسبی فضای فرهنگی در منطقه، با حضور سیدحمیدموسوی شهردار منطقه یک، ایجاداین گذر را در دستور کار شهرداری منطقه قرارداد.

مصطفی کاظمی در آئین بهره‌برداری گذر فرهنگی نیاوران، با تأکید بر تعامل دستگاه‌ها اضافه کرد: دولت و شهرداری با همدلی و هم‌پوشانی می‌توانند در توسعه مناسب شهری نقش مهمی داشته باشند.

مدیرکل دفتر شهردار تهران گفت: فاز دوم گذر فرهنگی فرهنگسرای نیاوران نیز بهسازی و سنگفرش خیابان جنوبی فرهنگسرا و همسان سازی آن با معماری زیبای این بنای ارزشمند خواهد بود.

سیدعباس سجادی، رییس فرهنگسرای نیاوران نیز در صحبت‌هایی از همراهی و همکاری شهرداری تهران در برنامه‌های فرهنگسرای نیاوران، در کنار تلاش‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر و سپاس‌گزاری کرد.

رضا کیانیان بازیگر سینما و تلوزیون نیز در آیین بهره‌برداری گذرفرهنگی نیاوران نیز  گفت: فرهنگسرای نیاوران مکان خاطره‌انگیزی است و رخدادهای مهم فرهنگی و هنری در آن برگزار می‌شود؛ از این‌رو از ایجاد گذر فرهنگی نیاوران در این منطقه تهران بسیار خوشحالم.
 
شایان ذکر است که فاز نخست این گذر، بهسازی و تغییر سنگفرش از بر خیابان و محوطه ورودی فرهنگسرای نیاوران، تا محدوده حیاط اصلی و اصلاح زواید و حذف اضافات بر اساس اصالت‌های معماری این اثر ثبت شده ملی با نظارت و نظر مشاوران مرتبط معماری با این بنا بوده ‌است. این فرهنگسرا تنها فرهنگسرای تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درتهران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها