شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
«جنگ کی تمام می‌شود؟» منتشر می‌شود

​رمان «جنگ کی تمام می‌شود؟» نوشته صادق وفایی به‌زودی توسط انتشارات هیلا منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی انتشارات ققنوس، «جنگ کی تمام می‌شود؟» دربرگیرنده اتفاقات آخرین روز جنگ جهانی دوم در یک خانه مخروبه در شهر برلین است که اتفاقاتش در گذشته و حال، به‌خاطر مواجهه یک‌ افسر آلمانی، یک افسر روس و یک امدادگر آمریکایی شکل می‌گیرند.

خانه مخروبه‌ای که افسر آلمانی وارد آن می‌شود، در منطقه‌ای از شهر قرار دارد که هنوز توسط نیروهای متفقین اشغال نشده و افسر مورد اشاره هم هنوز از پایان جنگ و خودکشی هیتلر اطلاع ندارد. ورود زن آمریکایی و مرد ازخودبیخود روسی که مشغول شادخواری است، باعث می‌شود سفرهایی در گذشته و حال این‌شخصیت‌ها انجام شده و پیش‌روی مخاطب داستان قرار بگیرند.

صادق وفایی نویسنده این‌رمان، از سال‌های دهه 80 تحقیق و پژوهش‌های خود را درباره تاریخ جنگ جهانی دوم آغاز کرده و تا به حال چند نمایشنامه صحنه‌ای و رادیویی با محوریت اتفاقات تاریخی این‌برهه از تاریخ قرن بیستم اروپا اجرا کرده است. او علاوه بر جنگ جهانی دوم، تاریخ استیلای کمونیسم در اروپا را به‌ویژه در چکسلواکی مورد مطالعه قرار داده و نمایشنامه‌های «در کار رفتن» و «فرشته نگهبان» را از واسلاو هاول اجرا کرده است. «تعلیق در اعماق آتلانتیک» نمایشنامه‌ای از این‌مولف است که سال 95 در سالن ناصرخسروی دانشگاه تهران اجرا شد. نمایشنامه‌های رادیویی وی با عنوان «جنگ کی تمام می‌شود؟» و «عدالت» هم که هر دو با محوریت حوادث جنگ جهانی دوم نوشته‌اند، سال 98 از آنتن رادیونمایش پخش شدند.

رمان «جنگ کی تمام می‌شود؟» علاوه بر ساختار داستانی‌اش، مروری بر تاریخ انقلاب اکتبر روسیه، جنگ جهانی دوم در اروپا، زندگی مردم آمریکا در آن‌برهه و دیگر مسائل تاریخی قرن بیستم در جوامع غربی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها