چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶
بیانیه گام دوم انقلاب باید در دو وجه تبیینی و عملیاتی دنبال شود

جلسه ۷۳۹ شورای فرهنگ عمومی با دستور جلسه ارائه گزارش اقدامات به عمل آمده از سوی مجموعه‌ دستگاه‌ها و نهادها با هدف تحقق اهداف و رویکردهای بیانیه راهبردی مقام معظم رهبری در خصوص گام دوم انقلاب اسلامی به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از مرکز روابط عمومی و‌ اطلاع‌رسانی وزارت فرزهنگ و ارشاد اسلامی، سید‌عباس صالحی، صبح امروز در ۷۳۹‌ امین جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در سند راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی به اعتبار ساختار میان دستگاهی و شوراهای استانی خود می‌تواند در دو بخش تبیین گام دوم انقلاب اسلامی و همچنین راهکارهای عملیاتی ظرفیت‌سازی کند.

وی ادامه داد: در بخش تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی قرار نیست گفتمان درونی انجام دهیم، بلکه یک جامعه ۸۰میلیونی باید مخاطب ما باشد، در این مسیر هم نباید تنها تیتر گام دوم انقلاب اسلامی را تکرار کنیم، بلکه نقطه جهش ذکر شده در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید عملیاتی شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: برای رفتن به سمت اقدامات عملیاتی ابتدا باید روش‌های موثری که در طول یک سال بررسی شده بازنشانی شود تا ببینیم در مرحله تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در چه مرحله‌ای قرار داریم، در امر بازنشانی باید سندهای مختلفی که در دستگاه‌ها وجود دارد دیده شود.

صالحی یادآور شد: یکی از کارهای مهم دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی این است که کارهایی که در مرحله تبیین بیانیه رخ داده است بررسی کند تا متوجه شویم دارایی ما در این بخش چه چیزهایی است.

وی افزود: پس از مرحله تببین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید ببینیم در بعد عملیاتی این بیانیه چه کرده‌ایم، اجزایی که در بیانیه مربوط به فرهنگ عمومی است باید استخراج شود و اعضای شورای فرهنگ عمومی نیز به اعتبار دستگاه‌هایی که در شورا عضو هستند باید در مرحله اقدام اهتمام لازم را داشته باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور با ارائه این پیشنهاد که می‌توان یک سند اقدام برای بیانیه گام دوم انقلاب در نظر گرفت، خاطرنشان کرد: با سند اقدام هرآنچه در دستگا‌ه‌های مختلف ذیل بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی انجام می‌شود در یک مجموعه جمع‌آوری و سپس از کمک سایر دستگاه‌ها برای تکمیل این اقدامات استفاده خواهد شد.

صالحی بیان کرد: به‌طور کلی دو زاویه یعنی تبیین و ترویج و همچنین بعد عملیاتی در بیانیه گام دوم انقلاب باید در نظر گرفته شود، البته یک تقسیم‌کار نیز در سند اقدام باید مشخص شود تا مسیری که رهبر معظم انقلاب مشخص کردند با همگرایی حداکثری دنبال کنیم.

وی در پایان گفت: قاعدتا باید برنامه‌ها را برپایه یک جامعه حداکثری گذاشت تا بتوان راه فرعی را پیمود، امیدوارم با اقدامات درست پاسدار خون سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و تمام شهدا و همچنین ارواح طیبه امام راحل باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها