دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
استفاده از سامانه فروش متمرکز در نمایشگاه الزامی است

نشست هم‌اندیشی ناشران خارجی نمایشگاه کتاب تهران برگزار و بر الزام استفاده از سامانه فروش متمرکز در نمایشگاه کتاب تهران تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از ستاد خبری سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‎المللی کتاب تهران، مهدی عمرانلو با اشاره به به‌روزرسانی آئین‎نامه نمایشگاه کتاب تهران گفت: براساس آئین‌‏نامه کتاب‎های 2017 به بعد مشمول دریافت یارانه خرید در نمایشگاه کتاب تهران خواهند شد. همچنین کتاب‎های 2016 به پایین نیز به صورت آزاد فروخته خواهند شد.
 
مدیر کمیته ناشران خارجی با تاکید بر دقت ناشران در بارگذاری فهرست کتاب‏ها به هنگام ثبت‎نام گفت: فهرست کتاب‎هایی که توسط یک ناشر در سامانه ثبت‎نام بارگذاری می‎شوند ملاک شرکت در نمایشگاه محسوب می‎شوند.  ناشران همچنین باید توجه داشته باشند که در این دوره از نمایشگاه همانند سال گذشته استفاده از سامانه فروش متمرکز برای استفاده از یارانه فروش کتاب الزامی است.
 
وی تصریح کرد: ناشران خارجی برای بهره‎مندی از یارانه نشر باید حتما اطلاعات دقیقی از آثار قابل عرضه خود به همراه میزان موجودی در انبار اعلام کنند. تمام این اطلاعات مورد صحت‌سنجی قرار خواهند گرفت.
 
در ادامه این جلسه رضا بصیرت با اشاره به اجرای طرح سامانه فروش متمرکز کتاب در تمام بخش‎های نمایشگاه کتاب تهران گفت: امسال با همکاری بانک عامل جدید نمایشگاه کتاب تهران این سامانه در تمام بخش‌ها اجرا خواهد شد تا بدین صورت گزارش دقیقی از تعداد فروش کتاب‎ها و میزان تراکنش‎های انجام شده داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: براساس این سامانه ناشران نمی‎توانند آثاری را که در سامانه ثبت‎ نشده‎اند به فروش برسانند. همچنین مشکلاتی که این سامانه در سال گذشته داشت را بر طرف کرده‎ایم و از این رو امسال نخستین‌بار سامانه فروش متمرکز در تمام بخش‎های نمایشگاه اجرا خواهد شد.
 
در ادامه این جلسه نمایندگان ناشران خارجی به بیان دیدگاه‎های خود در رابطه با برگزاری نمایشگاه کتاب و شرایط ناشران خارجی پرداختند.

سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «کتاب یعنی زندگی» از ۲۶ فروردین تا ۵ اردیبهشت سال ۹۹ در مصلی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

نشست هم‌اندیشی ناشران خارجی برای حضور در سی و سومین نمایشگاه بین‎المللی کتاب تهران با حضور مهدی عمرانلو؛ مدیر کمیته ناشران خارجی، رضا بصیرت؛ مدیر کمیته مالی، مهدی حافظی؛ ذی‎حساب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از ناشران روز یکشنبه(13 بهمن‌ماه) در سالن زنده‎ یاد عاشوری موسسه نمایشگاه‎های فرهنگی ایران برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها