یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
«مسیح جان و مسیح ایمان» در شهر کتاب نقد می‌شود

نشست هفتگی شهرکتاب در روز سه‌شنبه پانزدهم بهمن به بحث در باب «مسیح جان و مسیح ایمان، بحثی در مسیح‌شناسی رودُلف بولتمان و مولانا جلال‌الدین» اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) مسیح‌شناسی حوزه‌ مطالعاتی بسیار مهمی در الهیات مسیحی است که به تبیین و تفسیر حیات و هویت مسیح و به‌طور کلی نقش و جایگاه او در مسیحیت می‌پردازد.

اهمیت و جایگاه اساسی مسیح محدود و منحصر به مسیحیت نیست. اسلام و یهودیت نیز، هر یک از منظر خاص خود از او سخن به میان می‌آورند. در دین اسلام این عارفان بوده‌اند که در آراء و آثار خویش از مسیح به عناوینی چون نبی و ولی خدا یاد کرده‌اند. رودُلف بولتمان از الاهیدانان بزرگ مسیحی است که در حوزه‌ مسیح‌شناسی آراء و آثار مهمی دارد و مولوی نیز در آثار خویش به ویژه مثنوی معنوی از مسیح یاد کرده است. او از منظر عرفان اسلامی به شخصیت و تعالیم مسیح می‌نگرد و نوعی مسیح‌شناسی اسلامی ارائه می‌دهد. با این وجود می‌توان میان بعضی بن‌مایه‌های مسیح‌شناسی مولانا و بولتمان تشابهاتی مشاهده کرد.

نشست هفتگی شهرکتاب در روز سه‌شنبه پانزدهم بهمن ساعت ۱۶:۳۰ به بحث در باب «مسیح جان و مسیح ایمان، بحثی در مسیح‌شناسی رودُلف بولتمان و مولانا جلال‌الدین» اختصاص دارد که با حضور فاطمه لاجوردی و محمد صبائی در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم برگزار می‌شود.

رساله‌ دکتری محمد صبائی با عنوان «مسیح‌شناسی در سنت مسیحی و اسلامی با تاکید بر آراء رودُلف بولتمان و مولانا جلال‌الدین» برگزیده نهمین دوره‌ی جایزه دکتر فتح‌الله مجتبایی در حوزه ادیان و عرفان در سال جاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها